Un nou equip de futbol format per 24 homes i dones amb diversitat funcional

Des del mes de setembre de 2021 existeix un nou equip de futbol, el Fundació Barça Genuine, format per 20 nois i 4 noies amb diversitat funcional. La creació d’aquest equip ha estat un dels primers objectius en l’àmbit social de la Junta directiva de Joan Laporta i una de les primeres accions dutes a terme en el nou departament de Diversitat i Inclusió del Club.

L’equip Fundació Barça Genuine participarà, per primera vegada, en LaLiga Genuine Santander, una competició en la qual es valoren els gols però també, l’esportivitat, el joc net, el treball en equip, el respecte i la superació. LaLiga Genuine Santander té com a objectiu avançar cap a la integració i la inclusió de persones amb altres capacitats en el món de l’esport i està formada, principalment, per equips representants de clubs membres de la Liga de Fútbol Profesional.

Com funciona la Lliga Genuine Santander

Un projecte transversal

Amb l’arribada de l’actual president, en el marc del Pla Estratègic del Club, es va crear l’àrea de Diversitat i Inclusió, un nou departament que treballa per potenciar la integració i la diversitat cultural, funcional, generacional, de gènere i d’orientació sexual dins l’Entitat, així com en els col·lectius que formen part de la família blaugrana. El projecte Barça Genuine encaixa de ple amb la nova estratègia de la Fundació FC Barcelona que ja posava la mirada en el col·lectiu de les persones amb discapacitat intel·lectual amb el programa Diversitat.

L’equip Fundació Barça Genuine s’entrena cada dilluns a la Ciutat Esportiva del FC Barcelona i juga els seus partits en el Camp número 5. Com els de qualsevol altre equip de l’Entitat, els jugadors i jugadores utilitzen les instal·lacions de la Ciutat Esportiva i reben el servei del personal auxiliar de la Masia.

La plantilla del Fundació Barça

L'staff del Fundació Barça

LA LLIGA GENUINE

Ple de victòries del Fundació Barça a la segona fase de la Liga Genuine

Deportivo 0 Fundació Barça 2

Victoria treballada davant del Deportivo en el debut de l'equip a la segona fase de la Liga

Fundació Barça 4 Llevant 0

El Fundació Barça supera el Llevant en el segon partit de la segona fase.

Fundació Barça 3 Real Sociedad 0

El Fundació Barça finalitza invicte la segona fase de la competició.

Fundación Albacete 0 Fundació Barça 1

Un fort Albacete posa les coses difícils a l'equip en el seu debut amb victòria.

Fundació Barça 2-Las Palmas 0

Tres gols en els primers minuts del primer quart decideixen el partit.

SD Eibar Fundazioa 0-Fundació Barça 3

El Fundació Barça supera l'Eibar en l'últim partit de la primera fase de LaLiga Genuine.