Eina de desenvolupament global

Transformem històries mitjançant l’esport

Des de la Fundació FC Barcelona entenem que l'esport és vital per a la salut, la felicitat i el desenvolupament emocional de la infància. Aquests tres àmbits són complementaris entre si i tenen com a objectiu utilitzar l'esport com a eina de desenvolupament global.

Educació i Protecció

Volem promoure la protecció i la igualtat d’oportunitats en l’àmbit educatiu d’infants i joves, amb una mirada transversal a la diversitat en totes les seves formes, incloent-hi infants amb discapacitat, persones joves sense referents adults, i nens i nenes refugiats i migrants. Ho treballem a través de projectes que poden abastar la formació, la inserció sociolaboral i el suport psicosocial tant en l’àmbit local com internacional. Pel que fa a la protecció, ens focalitzem específicament en la reducció de les diferents formes de violència contra la infància a través d’accions de prevenció, detecció i formació en protocols d’actuació.

Programes per prevenir la violència

Acció comunitària

Volem fomentar el teixit social posant els infants i persones joves com a protagonistes i motors de canvi per promoure la inclusió social,  la cohesió i la pau a les seves comunitats.  Utilitzem l’esport com a eina d’apoderament de les nenes, nens i joves, i vetllem pel seu creixement i desenvolupament mitjançant accions de participació, de ciutadania activa, de generació de xarxa d’atenció i de seguiment i l’enfortiment de vincles tan en l’àmbit local com internacional.

Barça Activa't Inclusió de joves a Barcelona Projecte social Eurolliga de bàsquet One Team Centres de Justícia Juvenil Refugiats i comunitats d'acollida: Uganda Refugiats i comunitats d'acollida: Malàisia Accés a l'esport i inclusió amb refugiats a Grècia Inclusió i empreneduria a Senegal

Programes per la inclusió social

Salut i Benestar pediàtric

Volem millorar la  salut física, psíquica i emocional d’infants i joves a través de programes per facilitar l’accés a l’atenció mèdica, emocional i psicosocial tant en l’àmbit hospitalari com en la mateixa comunitat. Així mateix, reforcem la prevenció de malalties que afecten la infància en situació de vulnerabilitat en l’àmbit local i internacional, i treballem per mitigar l’impacte de trastorns que poden representar una limitació per al desenvolupament adequat dels infants i joves.

Il.lusions Robots de la Fundació Nadal tot l'any Salut Mental. #EsportivaMent Benestar i salut infantil amb refugiats a Grècia Salut global: Mèxic i República Dominicana Donacions

Salut i Benestar Pediàtric

COM HO FEM?

Metodologies

Futbolnet

SportNet

Una eina socioeducativa basada en l'esport per fomentar la inclusió i la convivència.

Barça Experience

Experiència Barça

Accions i experiències que generen emocions positives entre els nens i nenes greument malalts.

Prevenció del Bullying

Eines socioeducatives per prevenir l'assetjament a escoles i l'àmbit esportiu.