Gerard Piqué i Alexia Putellas ambaixadors del nou equip Fundació Barça Genuine

El nou equip ha estat presentat avui en un acte celebrat a la Ciutat Esportiva Joan Gamper.

Joan Laporta ha presidit l’acte de presentació oficial acompanyat de la directora general de la Fundació FC Barcelona, la Dra. Marta Segú

El FC Barcelona té avui oficialment un nou equip de futbol, el Fundació Barça Genuine, que ha estat presentat aquesta tarda amb tots els honors a la Ciutat Esportiva Joan Gamper, en un acte presidit per Joan Laporta, president del FC Barcelona i de la Fundació, acompanyat de la Dra. Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona, Alexia Putellas, jugadora del primer equip femení, i Gerard Piqué, jugador del primer equip masculí, i diversos membres del Patronat de la Fundació de la directiva del Club.

Amb una cerimònia molt similar a la que porten a terme totes les seccions del Club el dia de la seva presentació, els 24 jugadors i jugadores (20 nois i 4 noies amb discapacitat intel·lectual) que formen part de l’equip han anat apareixent al camp amb la seva samarreta oficial i en un ambient molt festiu i molt emotiu. També ho ha fet l’staff, que està format per sis entrenadors i un grup de persones voluntàries.

Alexia Putellas i Gerard Piqué seran els ambaixadors d’aquest nou equip del FC Barcelona que participarà a la Lliga Genuine, una competició organitzada per la Fundación LaLiga en la qual es valoren els gols i, també, d’una manera molt especial, l’esportivitat, el joc net, el treball en equip, el respecte, la superació, i no sols dels jugadors i jugadores, sinó també de l’staff tècnic i l’afició. La competició té com a objectiu avançar vers la integració i la inclusió de persones amb altres capacitats en el món de l’esport i està formada per equips representants de clubs membres de l’LFP.

La creació d’aquest equip ha estat un dels primers objectius en l’àmbit social de la nova directiva, i es tracta d’una de les propostes del president Joan Laporta abans d’assolir el nou mandat. És una de les primeres accions que s’han dut a terme dins el nou departament de Diversitat i Inclusió del Club.

Durant les darreres setmanes han disputat diversos partits amistosos amb els equips següents: Club Gimnàstic de Tarragona, Estel-Fundació UE VI, Unió Esportiva Sant Andreu, Unió Esportiva Cornellà, Club de Futbol Mollet Unió Esportiva i Club Esportiu Europa.

Aquest nou projecte compta amb la col·laboració d’entitats que treballen amb aquest col·lectiu: Fundació Cruyff, Aura Fundació, Fundació Apinas, AMPANS, Fundació Sant Tomàs, Fundació Cassià Just - Cuina Justa i la Penya Special Barça.

Declaracions de Joan Laporta, president del FC Barcelona i de la Fundació

“Avui és un dia molt emocionant perquè tenim un nou equip al Club. Però no és un equip qualsevol, és un equip del qual hem de prendre exemple. Perquè tots ells són persones que han hagut de lluitar molt més que molts altres per poder arribar a fer coses que ens semblen normals. Tots ells són exemples de superació i de ben segur que les seves famílies, que han vingut avui a acompanyar-los, en són un bon testimoni. Projectes com aquest ajuden molt a conscienciar la nostra societat que tots som iguals i tots tenim els mateixos drets”.

Declaracions de Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona

“Com ja sabeu aquesta competició és molt diferent a una Lliga com l’entenem fins ara i té el component d’inclusió social. Aquest equip format per nois i noies amb altres capacitats competirà per guanyar marcant més gols que el rival, però també guanyarà el que ho faci amb més esportivitat, amb respecte pels rivals, amb humilitat, amb esforç, amb ambició positiva i amb treball en equip. És un dels projectes més il·lusionants que hem portat a terme en aquesta nova etapa de la Fundació que tinc la responsabilitat de dirigir”.

Declaracions d’Alexia Putellas, jugadora del primer equip femení

“Quan em van proposar ser ambaixadora no vaig dubtar ni un moment a dir que sí perquè crec que és un projecte molt bo per tot el que representa: igualtat i drets de les persones. Sovint no som conscients que la nostra societat està formada per persones que totes som diferents, cadascú és un esser individual i diferent del altres. I hem de poder conviure amb total normalitat amb la diferència”.

Declaracions de Gerard Piqué, jugador del primer equip masculí

“Em fa molta il·lusió ser avui aquí com a ambaixador de l’equip Fundació Barça Genuine. Hi ha idees i propostes al món de l’esport que són molt necessàries, gairebé obligades, i crec que competicions com la Lliga Genuine ho són. I per tant considero molt encertat que ara el nostre club hi participi amb aquest equip que hem format. Com a societat hem d’avançar cap a un món més tolerant, inclusiu i just. On totes les persones siguem respectades i tinguem els nostres drets i els nostres deures, per descomptat. Iniciatives com aquestes ajuden molt”.

Pots seguir l’equip Fundació Barça Genuine al seu compte d'Instagram