Xerrada sobre esport inclusiu a la Masia

Membres del cos tècnic i de la plantilla de l’equip Fundació Barça Genuine expliquen la seva experiència als esportistes i les esportistes residents

En el marc del programa Aula de Formació Continuada, iniciat la temporada 2021/22 amb l’objectiu d’afavorir la formació més enllà de l’esport dels esportistes i les esportistes residents a la Masia, aquest dimecres, 18 de gener, va tenir lloc una xerrada sobre Esport Inclusiu a l’Auditori de la Masia. La van impartir, conjuntament, la responsable del Departament de Diversitat, Equitat i Inclusió del FC Barcelona, Maite Laporta, i l’entrenador i la psicòloga de l’equip Fundació Barça, Sergi Mascarell i Tina González. També han intervingut alguns jugadors i jugadores d’aquest equip: Abel Bau, Manel Solà, Berta Sió, Pol Montía i Dani Rodríguez.

Davant d’un auditori ple de joves esportistes de tots els equips del Club, els membres del cos tècnic del Fundació Barça Genuine van explicar amb detall com funciona i què suposa aquest equip de futbol, format per persones amb discapacitat intel·lectual, que té com a principal objectiu la millora de la vida dels seus jugadors i jugadores. Per la seva banda, la responsable del Departament de Diversitat, Equitat i Inclusió va obrir la sessió oferint una visió general sobre el que és l’esport inclusiu.

Un dels joves assistents a l’acte, Alejandro Oviedo, jugador de l’infantil B del FC Barcelona, valorava molt positivament la xerrada que acabava d’escoltar. “He après molt sobre el que és esport inclusiu, m’ha obert els ulls”, deia. A prop seu, Pol Falomí, jugador del Cadet A de futsal, assenyalava: “Hem après que amb treball i esforç, tothom pot fer l’esport que vulgui”.

Oleguer i La Caserna

L'acte va comptar també amb la presència de l’exjugador del primer equip Oleguer Presas, que forma part d’un projecte d’escola de futbol popular i autogestionat, La Caserna, que proposa viure l’esport lluny de la competitivitat, donant més importància a la part humana que als resultats i evitant els estereotips de gènere. El pròxim 29 de gener dos equips de La Caserna visitaran la Ciutat Esportiva i jugaran dos partits amistosos simultanis amb el Fundació Barça.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA