La DICUP es confirma com la festa del futbol inclusiu i tanca el curs del Fundació Barça

L’equip blaugrana ha estat el campió de la segona edició d’aquest torneig, que ha tingut lloc a la Ciutat Esportiva Joan Gamper i ha comptat amb la participació de set equips més, de diferents orígens

La  DICUP 2023 ha posat la cirereta a la segona temporada del Fundació Barça. Com en la seva primera edició, celebrada fa tot just un any, aquest torneig ha estat una festa del futbol inclusiu: vuit equips formats per persones amb discapacitat intel·lectual s’han aplegat entre les 9:30 i les 19 hores a la Ciutat Esportiva Joan Gamper per compartir una jornada de convivència al voltant de la pilota. El campió ha estat l’equip amfitrió, el Fundació Barça, però tots i cadascun dels jugadors i les jugadores que han participat poden sentir-se igualment guanyadors.

Sota un sol de justícia, l’ambient ha estat fantàstic des de primera hora de matí, en els camps 8 i 9, on s’ha desenvolupat la competició, i també a la recta principal de la Ciutat Esportiva, on s’ha ubicat la zona de restauració i jocs. Després de les dues lliguetes, els dos primers classificats del grup A han estat el Fundació Barça i el Diversit UE Sitges, mentre que en el grup B ho han estat l’Agrupació de Penyes del FC Barcelona i el CEF Can Mir.

A les semifinals, la victòria ha somrigut al Fundació Barça i a l’Agrupació de Penyes. El Diversit UE Sitges i el CEF Can Mir han disputat, doncs, la final de consolació, que han guanyat el segons. La gran final hauria tingut un campió blaugrana fos qui fos el vencedor i ho ha estat el Fundació Barça, que ha superat (2-0) l’equip de l’Agrupació de Penyes davant un nombrós públic al Camp 9 de la Ciutat Esportiva.

A la DICUP, però, tots els jugadors i jugadores es poden sentir campions i campiones. De fet, tothom ha sortit de la Ciutat Esportiva amb una medalla i un somriure. Aquest era l’objectiu per a un torneig que, per damunt de tot, és una festa del futbol inclusiu.

Un regal molt especial

A més de les medalles i els trofeus que han recollit en acabar la competició de mans del Conseller Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, Carles Campuzano, de la doctora Marta Segú, directora General de la Fundació FC Barcelona, i de l’alcaldessa de Sant Joan Despí, Belén García, cadascun dels vuit equips participants en la DICUP 2023 ha rebut una il·lustració creada per persones amb discapacitat intel·lectual al taller l’Art de Viure de la Fundació Ampans. Les vuit obres, que reflecteixen els valors del futbol i la diversitat, han estat fetes expressament per a l’ocasió. Sens dubte, un regal molt especial.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA