Àmbits d’actuació

Prevenció de la violència, inclusió social i accés a l'educació

La Fundació treballa en tres línies de treball: prevenció de la violència, lluita contra l'exclusió social i accés a l'educació a través de programes i metodologies pròpies. En tots els nostres programes treballem la igualdat de gènere, els hàbits saludables i l'educació en valors.

COM HO FEM

Així duem a terme les nostres línies estratègiques

Projectes propis

Intervenim directament amb els nostres programes i aplicant les nostres metodologies específiques.

Programes

Aliances

Col·laborem per sumar esforços amb altres organitzacions i entitats amb objectius conjunts.

Aliances

Sensibilització i innovació

Volem sensibilitzar sobre les problemàtiques en què treballem i generem coneixement i innovació.

Campanyes

Comunicació i 'advocacy'

Donem a conèixer el posicionament de la Fundació i volem influir per aconseguir canvis.

Per què ho fem

Un compromís per contribuir a un món millor

Els fenòmens de violència i exclusió social dels infants perviuen a tot el món i fan necessària la tasca de la Fundació Barça i la seva metodologia a través de l'esport.

Per prevenir la violència

BULLYING. Un 30% dels infants són víctimes de bullying a l'escola. Un de cada nou el pateix dins l'àmbit del futbol formatiu (Fundació Barça).

VIOLÈNCIA JUVENIL. Cada any es produeixen al món més de 200.000 homicidis entre joves de 10 a 29 anys (OMS).

Més de 1.000 milions de nens i nenes  de tot el món pateixen algun tipus de violència sexual, física o psicològica (OMS).

Per la inclusió social

REFUGIATS I MIGRANTS. Al món hi ha més de 70 milions de persones refugiades i desplaçades, un 50% dels quals són nens (ACNUR).

INFANTS MALALTS. A Catalunya hi ha uns 2.000 infants amb malalties cròniques o complexes (Societat Catalana de Pediatria).

CONTRA L'EXCLUSIÓ SOCIAL. Al món, 1.000 milions de nens i nenes viuen en risc d'exclusió social (UNICEF). A Catalunya, 1 de cada 4 infants es troba en situació de risc d'exclusió social (Taxa AROPE-UNICEF).

DIVERSITAT FUNCIONAL. Més de 1.000 milions de persones presenten algun tipus de discapacitat, aquesta xifra representa un 15% de la població mundial (OMS).

Per l'accés a l'educació

ESCOLARITZACIÓ. Al món hi ha més de 260 milions d'infants no escolaritzats i més de 25 milions de nens i nenes que abandonen l'escola prematurament (UNESCO).

La Fundació Barça aposta per l'educació com a pilar fonamental en el desenvolupament dels infants i per això porta terme diversos projectes en aquest  àmbit.