El Fundació Barça aprèn a perdre en el grup Deportividad

En la primera fase de LaLiga Genuine 2022/23 els blaugranes han guanyat l’Almeria, però no han pogut amb el València i el Leganés

LaLiga Genuine 2022/23 ha començat aquest cap de setmana a terres tarragonines, els 44 equips d’aquesta competició s’han aplegat en el Complex Futbol Salou. L’estrena del Fundació Barça no ha pogut ser, en l’àmbit esportiu, tan exitosa com la temporada passada, quan aquest equip no va conèixer la derrota en el grup Compañerismo. I és que l’exigència, física i esportiva, del grup Deportividad, assignat per LaLiga Genuine aquest curs, és molt més alta que la que van trobar els jugadors i jugadores blaugrana el curs passat. Tot i així, el Fundació Barça no abandona la idea de ser, per damunt de tot, un equip inclusiu i equitatiu.

Dissabte al matí, davant el València, en el partit que va obrir la competició, es va confirmar la dificultat del grup Deportividad i la victòria va somriure als valencians per 1-3. A la tarda, en un partit amb molta intensitat, el Fundació Barça va superar l’Almeria 0-2. Finalment, avui diumenge al migdia ha perdut amb el Leganés per un ajustat 2-1.

Al marge del que ha passat damunt del terreny de joc, durant aquest cap de setmana els homes i dones del Fundació Barça han tornat a gaudir d’una experiència carregada d’emotivitat i de bons moments. Un d’aquests ha estat compartit amb el Reial Madrid, que debuta aquesta temporada a LaLiga Genuine, amb una foto conjunta de les dues plantilles que deixa clar que, a l’hora d’apostar per la integració, no existeixen rivalitats.

Declaracions de Josep Ferré, entrenador del Fundació Barça

“És evident que els criteris de selecció a l’hora de fer les plantilles en els equips del grup Deportividad no són els mateixos que els nostres. Nosaltres, com en la temporada passada, apostem per la diversitat. Però, més enllà del que fan els altres equips, ens centrem en la nostra feina: la dificultat és més gran i ens ho prenem com un repte. En aquest sentit estem molt satisfets, fins i tot sorpresos de manera positiva, per com han afrontat els nostres jugadors aquest repte. En els tres partits que hem jugat a la primera fase de LaLiga Genuine hem estat capaços d’afrontar, a través del joc, un seguit de situacions més difícils de les que havíem tingut la temporada passada. Ens falta tenir més continuïtat, però estem prou contents”.