Bona nota per al Fundació Barça a Polònia

El Fundació Barça Genuine ha ofert una molt bona imatge en la 'No Barriers European Supercup', el quadrangular de futbol sala inclusiu que ha jugat, ahir i avui, a Varsòvia, amb el Futsal Bez Barier Team, de Polònia, l'Insuperabili Team, d'Itàlia, i el Volyn Patriots Special Olympics, d'Ucraïna. Els set jugadors i les tres jugadores blaugrana que han viscut aquesta experiència, acostumats a jugar en la modalitat de futbol 8 i en un terreny de joc de gespa artificial amb unes mides considerablement més grans que les de la pista de futbol sala, han competit de forma molt meritòria. "Estem contents de la resposta de l'equip", assegura en aquest sentit Jordi Palau, tècnic del Fundació Barça. "La majoria dels nostres jugadors i jugadores no havien jugat a futbol sala i s'han adaptat molt bé. Ha estat una bona experiència per a ells i elles haver d'afrontar aquesta dificultat. Independentment dels resultats han estat molt bé", hi afegeix.

Ahir, dijous 7, el Fundació Barça va encetar la competició plantant cara a l'Insuperabili Team, una selecció masculina de jugadors de futbol sala amb discapacitat intel·lectual de tota Itàlia. Encara que el resultat (1-4) pot fer pensar que els catalans van ser superats clarament, el matx va ser molt igualat i no es va decantar a favor dels transalpins fins al tram final. En canvi, el segon partit de la jornada, que els blaugrana van jugar amb els Volyn Patriots Special Olympics d'Ucraïna, va ser ben diferent. Com diferent és la filosofia d'aquest equip i la de l'Insuperabili Team. El cas és que hi va haver golejada (1-8) a favor del Fundació Barça. I això que, per acord dels dos equips, durant gairebé tota la segona part els ucraïnesos van jugar amb un jugador de camp més que els catalans.

El quadrangular va quedar pràcticament dat i beneït el mateix dijous, en el partit entre l'Insuperabili Team i el Futsal Bez Barier Team polonès, que els italians van guanyar per la mínima (1-0). En la jornada de divendres, el Fundació Barça Genuine va tancar la seva participació en la 'No Barriers European Supercup' amb una derrota, també mínima (1-2) davant els amfitrions, en un partit molt disputat. El Futsal Bez Barier Team és també una selecció de jugadors de futbol sala amb discapacitat intel·lectual, en aquest cas de Polònia.