El Fundació Barça torna a lluir a l’Special Power League

L’equip blaugrana, protagonista en la seva segona participació en el torneig de futbol 6, inclusiu i internacional, que es juga a Rovijn (Croàcia)

Els resultats no compten en l'Special Power League, tots els equips reben el mateix trofeu i les mateixes medalles, no hi ha campió. Si n'hi hagués, però, no hi ha dubte que aquest any, com l'any passat, ho seria el Fundació Barça Genuine. Pel que va succeir damunt del terreny de joc i, sobretot, pel que es va viure durant aquesta jornada de futbol inclusiu que organitza la Health Life Academy, una associació que desenvolupa i promou l'activitat física per a persones amb discapacitat.

L'equip blaugrana va ser la principal atracció del torneig, per al públic i per a la resta d'equips, vinguts d'Austria, Alemanya i de la mateixa Croàcia. Com reconeixia un dels organitzadors, Iván Dragic, que també és el seleccionador croat d'handbol sub-18: "La participació del Barça en l'Special Power League suposa una empenta molt important per a nosaltres". Dragic, que va viure nou anys a Catalunya en els quals va ser entrenador de l'Amposta, és un dels impulsors d'una ambiciosa idea al voltant del futbol inclusiu europeu. "Volem obrir, encara més, les fronteres de l'Special Power League i crear una Champions League de futbol per a persones amb discapacitat intel·lectual. La nostra intenció és fer-ho en el termini de dos anys, sota el paraigua de la UEFA, que subvenciona part del nostre projecte", assegura.

Mal temps, bona cara

La bonica península d'Ístria va rebre amb mal temps el Fundació Barça Genuine, que dijous 28 es va haver d'entrenar sota la pluja a les instal·lacions de Valbruna (Rovijn). L'endemà era el dia de l'Special Power League i, per sort, va deixar de ploure. La de divendres 29 va ser, en tot cas, una jornada intensa i carregada de futbol per als deu jugadors i les quatre jugadores blaugrana, que van jugar una desena de partits curts, d'un quart d'hora de durada: sis en la sessió matinal, quatre en la de la tarda.

Tot van ser victòries excepte el partit de debut, davant l'equip local, l'NK Istra 1961, que va sorprendre el Fundació Barça (1-2). Després, no hi va haver treva i el conjunt entrenat per Mercè Portabella i Marc Alegre va superar, sense encaixar cap gol, quatre equips austríacs, l'ASKO Wolfnitz (0-4), el Rapid de Viena (1-0), l'ASKO Wolfsberg (0-6) i l'Spielerpass (0-5); quatre croats, el Hadjuk Split (3-0), l'Sloga Cakovec (2-0), el Rijeka (0-3) i el Lokomotiv Zagreb (5-0); i un alemany, el Munic 1860 (0-1). L’equip que encapçalava el cartell de l’Special Power League no va decebre i va completar un torneig gairebé perfecte.