Cinc mesos de preparació del Fundació Barça Genuine

Des del mes de setembre del 2021, les jugadores i jugadors que prepara el cos tècnic dirigit per Sergi Mascarell han jugat amistosos contra penyes blaugrana i equips d’arreu de Catalunya

L’equip Fundació Barça Genuine creix dia a dia des de fa cinc mesos. Va començar a treballar la primera setmana del mes de setembre de l’any passat, guiat pel cos tècnic que formen Sergi Mascarell, Josep Ferré, Emili Gómez, Beth Puigdesens, Francesc Martínez i Tina González. Des d’aleshores, s’entrena cada dilluns, a les quatre de la tarda, i gairebé cada cap de setmana competeix. L’objectiu és arribar en el millor estat de forma possible el primer cap de setmana del mes d’abril, quan tindrà lloc la primera fase de LaLiga Genuine Santander, a Las Palmas de Gran Canaria. Llavors començarà la competició de veritat.

El 17 d’octubre del 2021 va tenir lloc l’estrena, amb un amistós contra el Gimnàstic de Tarragona, l’equip fundador de la Lliga, al Camp 5 de la Ciutat Esportiva Joan Gamper. Aquest és, de fet, l’escenari on els i les futbolistes del Genuine blaugrana actuen com a locals. Normalment, en les jornades de partits amistosos se’n disputen dos simultàniament, segons el model de competició de LaLiga Genuine Santander: equips de vuit jugadors que disputen quatre parts de 10 minuts, cada part guanyada fa sumar un punt.

Fase prèvia de la Liga Genuine

Després de debutar contra el Nàstic, el Fundació Barça Genuine va jugar contra el Fundació UE Vic, la UE Sant Andreu, la UE Cornellà, el CF Mollet UE i el CE Europa. Sis amistosos contra equips d’arreu del país per preparar la fase prèvia de LaLiga Genuine Santander, que va tenir lloc el cap de setmana del 12, 13 i 14 de novembre del 2021 al Complex Esportiu Futbol Salou. Així, les jugadores i els jugadors del Genuine del Barça van competir per primer cop de manera oficial contra la UD Ibiza-Eivissa (4-0), el CF Fuenlabrada (1-2) i el Burgos CF (2-1).

En els últims tres mesos els amistosos no s’han aturat. L’equip que preparen Sergi Mascarell i companyia va començar participant en la jornada esportiva del CF Santvicentí i allà es van enfrontar, entre d’altres, al Cirera-Mataró i la Fundació Esportiva Grama. Més tard ha jugat contra algunes penyes del FC Barcelona, una bona manera de posar-se a punt i, alhora, fer barcelonisme. Així, la PB Sant Vicenç dels Horts, la PB Terlenka, la Penya Special Barça, la PB La Roca del Vallès i la PB Vilassar de Mar han passat pel Camp 5 de la Ciutat Esportiva Joan Gamper. L’Estel - Fundació UE Vic, el FB Montcada i la Fundació Privada UE Júpiter han estat també rivals en aquests primers mesos del 2022.