El Fundació Barça viu una experiència molt especial a Croàcia

L’equip blaugrana ha compartit vivències i emocions amb altres equips europeus a la Special Power League

El primer desplaçament al continent europeu del Fundació Barça ha estat un èxit en l’àmbit esportiu i, sobretot, en l’àmbit personal per als jugadors i jugadores d’aquest equip, que diumenge passat viatjaven a Croàcia, fent escala a Venècia, convidats per la Health Life Academy, una associació que desenvolupa i promou l’activitat física per a persones amb discapacitat.

El matí de dilluns 10 d’abril, l’equip blaugrana va escalfar motors jugant un amistós amb l’Istra 1961, a l’estadi Aldo Drosina de Pula. Aquest partit va comptar amb la presència d’Ivana Sokolov, cap de Joventut i Responsabilitat Social de la ciutat. Tot seguit, l’expedició blaugrana va gaudir d’una visita a l’imponent Amfiteatre de Pula, conegut com el Pula Arena. Datat al segle I, es tracta d’un dels més ben conservats i és la seu dels grans esdeveniments que tenen lloc en aquesta ciutat.

Dimarts va ser el dia del torneig. En una intensa jornada, el Fundació Barça va jugar set partits, en la modalitat de futbol 6 i en un terreny de joc de gespa artificial amb les dimensions d’una pista de futbol sala, en els quals va superar l’NK Sloga Cakovec, l’Istra 1960, l’NK Slaven Belupo, l’Àustria de Viena i l’NK Osijek, i va igualar el TSV Munic 1860. L’Special Power League no estableix classificacions, és una competició inclusiva que busca ser una trobada entre diferents equips de diferents països.

Declaracions d’Emilio Gómez, entrenador del Fundació Barça

“Un cop més, l’equip s’ha adaptat perfectament a un entorn diferent, a un format diferent i a jugar lluny de casa. Estem contents perquè la feina que fem en els entrenaments s’ha vist reflectida molt clarament: la col·locació dels jugadors i jugadores, la manera de relacionar-se. En el torneig l’equip ha respost molt bé en l’aspecte competitiu i els nous jugadors s’han adaptat molt bé”.