El Fundació Barça viu un cap de setmana ple de somriures a Màlaga

L’equip blaugrana gaudeix de tres partits a La Rosaleda, amb victòries davant el Deportivo, el Llevant i la Real Sociedad

Una nova vivència molt positiva per al Fundació Barça. Els jugadors i les jugadores blaugrana amb diversitat funcional que participen a LaLiga Genuine han gaudit la segona fase d’aquesta competició, inclusiva i de compromís social, a Màlaga, compartint experiències a dins i a fora del terreny de joc amb altres 17 equips de les mateixes característiques. Dissabte 14 de maig, l’endemà de rebre l’escalf de la primera plantilla del FC Barcelona, van jugar amb el Deportivo de La Corunya i el Llevant. Diumenge 15 ho han fet amb la Real Sociedad. Els tres partits han acabat amb victòria del Fundació Barça, però el més important han estat, sens dubte, els moments que han viscut.

En un cap de setmana asolellat i estiuenc, Màlaga ha acollit la festa de l’esport inclusiu que és sempre LaLiga Genuine. Damunt la gespa i també a les graderies, on els familiars i els amics dels jugadors i les jugadores han acolorit l’ambient, hi ha hagut permanentment escenes carregades d’emotivitat. Abraçades de gol i d’amistat entre els futbolistes dels diferents equips, gestos de complicitat i, sobre tot, alegría, molta alegría. Ni una sola protesta als àrbitres, ni una mala cara. Només somriures. Abans de cada partit no ha faltat la haka -el ball que uneix futbolistes i aficions-, ni les salutacions a la grada en acabar. Tot plegat ho han gaudit en primera persona, i en un estadi de primer nivell com és La Rosaleda, les jugadores i els jugadors blaugrana.

Quedarà per al record el gol de Pol en la victòria per 0-2 davant el Deportivo. O el penal aturat per Sergi Rodriguez en el triomf per 4-0 davant el Llevant. O les sensacionals passades de l’Eli en el 3-0 a la Real Sociedad. En tot cas, la segona fase de LaLiga Genuine ha estat, de nou, una experiència altament positiva per al Fundació Barça.

Declaracions de Beth Puigdesens, psicòloga del Fundació Barça

“A Màlaga hem tingut l'oportunitat de posar novament en pràctica el ventall d'habilitats, tant tècniques com socials, que defineixen l’equip Fundació Barça. Habilitats desenvolupades per cadascun dels jugadors i les jugadores gràcies a l'esforç, la constància, la motivació i, sobretot, la il·lusió”.

Declaracions de Sergi Mascarell, entrenador del Fundació Barça

“Seguim progressant esportivament segons el pla que teniem previst. Apostem per un joc el·laborat, tenint el control de la pilota en tot moment. A Màlaga hem fet un treball defensiu molt bo i la transició de defensa a atac s’ha executat de manera espectacular. No hem començat fent un gran partit, però l’equip s’ha sobrepossat i ha confiat en el que ha treballat en els entrenaments. Per això en el segon i el tercer partits hi ha hagut una millora molt gran”.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA