Pintures carregades de valors

Els equips que van jugar la DICUP van rebre una il·lustració, creada al taller l'Art de Viure de la fundació AMPANS, per a persones amb discapacitat intel·lectual

Cadascun dels vuit equips que van participar el dissabte 17 de juny al Torneig DICUP va rebre una il·lustració confeccionada en el taller l'Art de Viure que impulsa AMPANS, una fundació nascuda al Bages, fa prop de seixanta anys, que acompanya l'equip Fundació Barça des que, a l'estiu del 2021, es va posar en marxa. Aquestes il·lustracions, creades per encàrrec del FC Barcelona, reflecteixen els valors del futbol i de la diversitat. Les il·lustracions es van entregar signades per les vuit persones amb discapacitat intel·lectual que les van crear, i que participen en el projecte l'Art de Viure, i anaven acompanyades d'un text amb el títol de l'obra i una frase de l'autor o autora.

Així, Abel Luengo, autor de 'Las pelotas', assegura que li agrada el futbol i que juga de defensa; Mohamed Ghardash, autor de 'Les jugadores', explica que ha pintat dues grans dones jugant amb la pilota i que ha treballat molt; Manuel Ruiz, autor de 'Reconocimiento', envia un missatge de suport al futbol femení i a la igualtat en el món del futbol; Lucas Jiménez, autor de 'Pisando fuerte', aclareix que en la seva il·lustració apareixen les botes que porten els futbolistes, que són de tots els colors; Josema Morales, autor de 'Mil puntos', observa que als camps de futbol les porteries sempre són les mateixes, encara que els equips canviïn; Gemma Bueno, autora de 'Jugadors de colors', ha pintat moltes rodonetes i moltes persones; Dani Temporal, autor de 'Equipos de mil colores', presumeix d'haver representat equips de diferents llocs del món; finalment, Susanna Pérez, autora de 'Personas', no acompanya la seva obra amb cap frase.

Art i futbol

L'objectiu principal de l’Art de Viure és descobrir nou talent, potenciar-lo i reivindicar dins la societat aquest gènere artístic qualificat de singular. Aquest projecte d'AMPANS afavoreix la capacitat d'expressió de les persones que fan servir l'art com a via per comunicar-se i comunicar. "L'art de viure neix per ser una oportunitat per fer visibles les capacitats d'uns artistes on la diversitat és un valor inspirador i creatiu a potenciar", expliquen des d'AMPANS.

Amb aquesta acció, el Fundació Barça vincula l'art i el futbol com a eines d'expressió i vies de comunicació del col·lectiu de persones amb discapacitat intel·lectual.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA