La mort de Francesc Martínez, Franchu, colpeix el Fundació Barça

Tenia 52 anys i era entrenador-psicòleg de l’equip campió de LaLiga Genuine

El Fundació Barça Genuine viu dies de molta tristor per la mort de Francesc Martínez Ribé, Franchu, que ha estat entrenador-psicòleg d’aquest equip, format per homes i dones amb discapacitat intel·lectual. Després de col·laborar en la seva exitosa primera temporada, en què el Fundació Barça va guanyar tots els títols que va disputar, entre els quals LaLiga Genuine, des de principis de setembre preparava el curs 2022/23.

Francesc Martínez tenia 52 anys i va morir diumenge passat, 16 d’octubre, després d’una llarga malaltia. Demà dimecres, 19 d'octubre, a les 11 hores, tindrà lloc la cerimònia de comiat a l'Estadi Municipal de Les Comes d'Igualada. Els jugadors i jugadores del Fundació Barça Genuine, així com els seus companys del cos tècnic, tindran sempre present el seu somriure i el seu tarannà positiu.

Sempre vinculat al CF Igualada

Franchu col·laborava amb el CF Igualada, el club de la seva ciutat, des que tenia 32 anys, quan va tancar la seva etapa de futbolista, que combinava amb les banquetes de diferents equips de la comarca de l’Anoia. Durant una dècada va entrenar en totes les categories del futbol formatiu de l’equip de les Comes i en va acabar sent el coordinador. Després, va coordinar els equips de base del Sant Maure, fins que, fa set anys, va tornar a Igualada per crear l’àrea de psicologia esportiva. Es va preparar i, amb 45 anys, va cursar el postgrau en psicologia de l’esport a la Universitat Abat Oliba. A més, és graduat en psicologia per la UOC i té els títols d’entrenador (nivell 1) i coordinador.