L'equip Fundació Barça Genuine inspira la tercera equipació del FC Barcelona

La tercera equipació 2022/23 presenta un disseny inspirat en la Creu de Sant Jordi i en l’aposta per la diversitat i la inclusió

Jugadors i jugadores del Fundació Barça Genuine protagonitzen, juntament amb futbolistes dels equips masculí i femení, el llançament de la samarreta que s’estrena aquesta nit contra el Manchester City

El FC Barcelona posa a la venda des d’aquest dimecres la tercera equipació que lluiran els jugadors i jugadores dels primers equips masculí i femení de futbol aquesta temporada 2022/23, una equipació que destaca pel seu disseny diferent, inspirat en la Creu de Sant Jordi quan es compleixen 30 anys de la concessió d’aquest guardó al Club blaugrana i que vol posar en valor l’aposta pel compromís social, la diversitat i la inclusió que forma part dels pilars que sustenten el lema ‘més que un club’. Es per això que els jugadors i jugadores de l’equip Fundació Barça Genuine han estat els grans protagonistes, juntament amb futbolistes dels primers equips masculí i femení, del llançament de la samarreta que s’estrenarà aquesta nit en el partit amistós que enfrontarà el Barça de Xavi Hernández i el Manchester City de Pep Guardiola impulsat per Juan Carlos Unzué en benefici de la lluita contra l’ELA.

La tercera samarreta, que a diferència de la temporada passada no serà exclusiva per a la competició europea sinó que s’alternarà amb la primera i segona equipació en les diferents competicions, presenta un disseny ben diferent que s’allunya totalment de la línia marcada en equipacions anteriors. Destaca per la desaparició de les franges habituals en el disseny de les equipacions i inclou el dibuix d’una gran creu de color blau i vermell a la part de davant de la samarreta, que té una base de color gris clar. Es tracta d’una proposta ben atípica que suposa una novetat en relació amb l’imaginari històric de les samarretes del Club.

El disseny rememora la concessió de la Creu de Sant Jordi

La tasca social del Club es manifesta en aquesta equipació mitjançant la presència destacada de la Creu de Sant Jordi en el disseny. I és que aquest 2022 es compleixen 30 anys de la concessió de la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya al Club en reconeixement per la seva vessant social i capdavantera en la difusió de l’esport i, alhora, entre d’altres, pels seus valors esportius, cívics i solidaris que fan que sigui una entitat singular. Aquests valors que es manifesten a través de la tasca social del Club s’han reflectit també en la presentació d’aquesta tercera equipació, ja que, per primera vegada, a banda dels jugadors i jugadores del primer equip masculí i femení, hi participen jugadors i jugadores de l’equip Fundació Barça Genuine format per nois i noies amb diversitat funcional i que competeixen des de la temporada passada en la LaLiga Genuine Santander d’àmbit estatal.

Estrena oficial i venda aquest mateix dimecres

Aquest compromís social que és un dels pilars de la identitat del Barça i del fet que sigui ‘més que un club’, es demostra en accions com el partit que aquesta nit enfrontarà l’equip blaugrana amb el Manchester City a partir de les 21.30 h a l’Spotify Camp Nou en favor de la lluita contra l’ELA i que marcarà l’estrena oficial de la tercera samarreta, que també surt avui a la venda.

Els aficionats i aficionades podran gaudir d’un període d’early access i podran adquirir la nova equipació  a partir d’avui dimecres 24 i fins al diumenge 28 a les Barça Store del Camp Nou, del Passeig de Gràcia, de Canaletes, de La Roca Village, de la Sagrada Família i de l’aeroport de Barcelona T1 i T2, i també a l’ecommerce  ttps://store.fcbarcelona.com/ca/
del Club.  Posteriorment al dia 28, estarà disponible a la resta de punts de venda habituals.

Un mateix esperit, un mateix compromís

En la campanya de llançament d’aquesta equipació hi han participat futbolistes de l’equip Fundació Barça Genuine, juntament amb els jugadors i jugadores del primer equip masculí i femení. D’aquesta manera, Adrià Alonso, Jenifer Cabanillas, Marc Cutillas, Montse Durà, Manel Solà i Miquel Chavarria comparteixen el protagonisme amb Robert Lewandowski, Pedri, Ansu Fati, Caroline Graham Hansen, Aitana Bonmatí, Ingrid Engen i Mapi León.
Aquests noms apareixen en les imatges de la presentació lluint la nova equipació, tant diferent però que al mateix temps els iguala com a futbolistes, transformant-se moltes vegades en herois i heroïnes que transmeten el mateix esperit esportiu i el mateix compromís dins i fora del terreny de joc.

Spotify i UNHCR/ACNUR, presents

La tercera samarreta, igual que la primera i la segona, també incorpora els logotips de les noves aliances estratègiques del Club. En la intersecció de la creu apareix, en gris, el logo de Spotify pel que fa a les samarretes del primer equip masculí i femení, mentre que a la samarreta de l’equip que competeix a LaLiga Genuine apareixen les lletres Fundació Barça. Completen el disseny de la part de davant el swoosh de Nike, de color negre i l’escut del FC Barcelona. Al darrere de la samarreta, com en les altres equipacions, hi ha el nom de l’Agència de les Nacions Unides per als Refugiats, UNHCR/ACNUR a la part inferior, en color negre, i la senyera a la part superior, a sota del coll.  Així mateix els números del dorsal i els noms dels jugadors i jugadores també apareixen en negre. Pel que fa als pantalons i a la mitgetes, aquests elements mantenen el mateix color gris de la samarreta.
 Igual que la primera i la segona equipació, les samarretes i els pantalons que els jugadors i jugadores portaran al camp i les rèpliques per a l’afició estan fetes amb criteris de sostenibilitat, amb un teixit de polièster reciclat al 100% obtingut a partir d’ampolles de plàstic reciclades.