Matinal de futbol inclusiu amb La Caserna

Trobada amistosa entre el Fundació Barça i l’equip que entrena Oleguer Presas, que ha visitat les instal·lacions de la Masia i el Museu

Aquest diumenge, 29 de gener, es va viure un jornada molt especial al Camp 5 de la Ciutat Esportiva Joan Gamper amb la visita al Fundació Barça dels jugadors i jugadores de l’Escola de futbol La Caserna. Qui va ser jugador del primer equip del FC Barcelona entre el 2002 i el 2008, Oleguer Presas, és un dels formadors d’aquest equip de la ciutat de Sabadell, creat el 2017 a partir d’un projecte popular i autogestionat. L’escola de futbol La Caserna proposa viure el futbol lluny de la competitivitat, donant més importància a la part humana que als resultats i evitant els estereotips de gènere.

A primera hora del matí, les futbolistes i els futbolistes de La Caserna van visitar l’edifici de la Masia, juntament amb les seves formadores i formadors i, tot seguit, van jugar dos partits amistosos simultanis amb el Fundació Barça. Com és habitual, els dos equips van dividir les seves plantilles, en aquest cas en funció de l’edat, perquè no quedi ningú sense jugar. L’experiència va ser, en tot cas, altament enriquidora per a tothom. Després del futbol, un grup d’esportistes i preparadors de La Caserna va visitar el Museu del FC Barcelona.

Declaracions d’Oleguer Presas, exjugador del Barça i formador de La Caserna

“Ha estat un plaer jugar en aquest ambient tan bonic i agradable, ens ho hem passat molt bé i ha estat una gran experiència per als joves i els infants de La Caserna. A més, hi ha hagut molt bon futbol”.

“Que una entitat amb la repercussió del Barça tingui un equip com el Fundació Barça Genuine em sembla la millor manera de transmetre els seus valors. Es nota que hi han abocat molts esforços, i no només en la part esportiva, també en l’acompanyament de les persones que formen l’equip. Tots i totes som diferents i tots i totes hem de tenir l’oportunitat de participar en tots els espais”.

“El Club del meu cor és el Barça, sempre ho he dit. No havia estat gaires vegades a la Masia i ha estat molt bonic visitar-la i conèixer com es cuida el talent, no només des de la part esportiva, també des de la part humana”.