Una temporada de reptes superats

El Fundació Barça Genuine es consolida com a projecte d’esport inclusiu en el seu segon curs

En el seu segon curs, el Fundació Barça ha continuat progressant com a exemple i referent de l'esport inclusiu. Després d'un any de debut en el qual els èxits al terreny de joc van acompanyar l'evolució personal dels seus jugadors i jugadores, en aquesta temporada ha tocat superar un seguit de reptes i entrebancs que, ben segur, han enfortit el grup. D'entrada, la mort d'un dels entrenadors, Francesc Martínez, Franchu, el 16 d'octubre de 2022, després d'una llarga malaltia, va suposar un cop molt dur per a esportistes, tècnics i psicòlogues. Molts d'ells i d'elles van assistir al multitudinari acte de comiat que li van dedicar a Igualada. Tots els culers li van dir adeu, amb un respectuós minut de silenci a l'Spotify Camp Nou, diumenge 23 d'octubre, abans del Barça – Athletic Club.

L'exemple del Franchu ha estat present durant tot el curs per als jugadors i jugadores del Fundació Barça, sobretot cada vegada que han hagut d'afrontar un moment de dificultat. I els ha tocat viure uns quants en LaLiga Genuine Santander que, aquesta temporada, ha inclòs l'equip blaugrana en el grup Deportividad, on l'exigència física i esportiva és molt més alta que en el grup Compañerismo, en el qual van competir la temporada 2021/22 assolint la primera posició. Tot i les dificultats, el Fundació Barça no ha abandonat la idea de ser, per damunt de tot, un equip inclusiu i equitatiu i ha acabat la competició amb uns resultats més que correctes.

Viatjant per Espanya i per Europa

El Complex Futbol Salou, la Ciutat Esportiva Dani Jarque del RCD Espanyol, la Ciutat Esportiva A Madroa, a Vigo, i la Ciutat Esportiva José Manuel Llaneza, a Vila-real, han acollit les quatre fases de LaLiga Genuine 2022/23 en les quals ha participat el Fundació Barça. A més d'aquests desplaçaments, l'equip blaugrana ha gaudit de dos viatges per Europa que han resultat molt enriquidors: el mes d'abril va participar, a la localitat croata de Rovinj, en la Special Power League, una competició inclusiva de Futbol 6; i el cap de setmana del 6 i 7 de maig va volar a Amsterdam per jugar un amistós amb l'Ajax-Only Friends, coincidint amb el 50 aniversari del fitxatge de Johan Cruyff.

El principal èxit esportiu de la temporada del Fundació Barça ha arribat en la festa de fi de curs, que ha tingut lloc amb la segona edició del Torneig DICUP, a la Ciutat Esportiva, el 17 de juny de 2023. Aquesta competició s'ha consolidat com a referent de l'esport inclusiu i ha aplegat equips de tot arreu: el Cordica 21 de Mèxic, el Mozarrifar Ilusions de Saragossa, el Vila-real CF, l'Andorra Special Olympics, l'UE Sitges, el Can Mir de Rubí i l'equip de l'Agrupació de Penyes del FC Barcelona. Aquest últim ha estat, precisament, el rival que ha superat el Fundació Barça en una final molt blaugrana.

Allianz, patrocinador oficial

Allianz i la Fundació FC Barcelona van ampliar el seu acord de col·laboració i l'asseguradora es va convertir en partner oficial del Fundació Barça. D'aquesta manera, a partir d'aquesta temporada el logotip d'Allianz llueix a la màniga de la samarreta d'aquest equip a totes les competicions.

Aitana i Sergi Roberto, els ambaixadors

Si en la temporada d'estrena del Fundació Barça els ambaixadors van ser Alexia Putellas i Gerard Piqué, en el segon curs ho han estat Aitana Bonmatí i Sergi Roberto, uns altres dos futbolistes de primer nivell que han demostrat el seu compromís amb els assumptes de caràcter social.

Presentació en els millors escenaris

El 10 de novembre de 2022 el Fundació Barça es presentava a l'Spotify Camp Nou després de l'estrena del curtmetratge 'Quan guanyar-ho tot no és el més important', que recull les experiències de la temporada de debut d'aquest equip. El 28 de novembre la presentació tenia lloc al Palau Blaugrana i 5 de febrer de 2023, al Johan Cruyff.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA