La Fundació FC Barcelona apropa la màgia del Barça a infants en tractament oncològic allotjats al PortAventura Dreams Village

Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona i Ramon Marsal, president de la Fundació Port Aventura amb un grup de nens i nenes al PortAventura Dreams Village

La Fundació blaugrana col·labora des del 2019 amb la Fundació PortAventura per a la millora del benestar emocional d’infants i joves amb malalties greus i les seves famílies

En el marc de l’aliança entre la Fundació FC Barcelona i la Fundació PortAventura iniciada l’any 2019, la Fundació blaugrana ha apropat una vegada més l’"experiència Barça” i altres activitats ludicoesportives a nens, nenes i joves en tractament oncològic i les seves famílies durant la seva estada aquesta setmana al PortAventura Dreams Village.

Els infants i les famílies han pogut interactuar amb el Robot Pol, un dels autòmats del programa Robots de la Fundació Barça, que permet viure l’"experiència Barça” a través d'un robot amb connexions d’àudio i vídeo. El Robot Pol està ubicat al Museu del FC Barcelona i els ha realitzat una visita a l’Spotify Camp Nou i al Museu.

Entre les diverses activitats ludicoesportives organitzades destaca la metodologia SportNet, creada per la Fundació FC Barcelona i que utilitza l'activitat física, els jocs cooperatius i l'esport com a eines per millorar la qualitat de vida i el benestar emocional de nenes, nens i adolescents en situació de vulnerabilitat. La metodologia fomenta els valors intrínsecs del FC Barcelona com l’esforç, el respecte, el treball en equip, la humilitat i l’ambició.

Aquestes activitats tenen com a objectiu aconseguir  efectes positius des del punt de vista psicològic i emocional en  la recuperació dels infants malalts, i permet alhora la interacció amb els seus familiars directes (mares, pares i germans) que també participen i la convivència amb altres famílies que es troben en situacions similars.

Per visibilitzar l'aliança entre la Fundació FC Barcelona i la Fundació Port Aventura aquest dijous 20 de juny s'ha celebrat un acte amb la presència de la directora general de la Fundació FC Barcelona, Dra. Marta Segú, i del president de la Fundació Port Aventura, Ramon Marsal.

El Dreams Village compta amb 8.850m2, amb deu cases de 135m2 cadascuna, sense barreres arquitectòniques i juntament amb espais de jocs, una Cruyff Court finançada també per la Fundació FC Barcelona l’any 2019 i sales polivalents en les quals trobar-se i compartir experiències amb altres famílies. El projecte s'adreça a infants i adolescents d'entre 4 i 17 anys, que comparteixen amb els seus pares i germans una estada gratuïta i única al resort. La visita inclou accés als tres parcs de PortAventura World, a més d'activitats ludicoterapèutiques durant una setmana dirigides per les persones voluntàries de la Fundació, una part imprescindible d'aquest projecte.

Declaracions de la Dra Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona

“Des del 2019 estem col·laborant amb la Fundació PortAventura per millorar la qualitat de vida d’infants amb malalties greus. Des de fa dos anys la col·laboració s’ha centrat concretament en el PortAventura Dreams Village, projecte que  ofereix un espai de diversió i desconnexió a infants amb malalties greus, molts d’ells en tractament oncològic, acompanyats de les seves famílies perquè puguin gaudir plegats de la màgia del Barça. L’objectiu és que se sentin lliures i surtin una mica del seu dur dia a dia, amb analítiques, proves, tractaments i totes les limitacions que els comporta la malaltia. També els seus germans, mares i pares gaudeixen d'una setmana de respir que els fa agafar energies per seguir endavant amb força.”

Declaracions de Ramon Marsal, president de la Fundació Port Aventura

“Agraïm profundament la implicació de la Fundació Barça des del primer dia del PortAventura Dreams Village. Gràcies a la seva inestimable col·laboració aconseguim a través de l’oci millorar el benestar de nens i nenes amb malalties greus i el de les seves famílies”.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA