Fi de curs enlairant la Dicup

El Fundació Barça ha estat el campió de la tercera edició del seu torneig, que ha tingut lloc a la Ciutat Esportiva i ha tornat a ser la festa del futbol inclusiu

La DICUP 2024 ha tancat la tercera temporada del Fundació Barça Genuine i, un any més, ha estat una festa del futbol inclusiu: vuit equips, vinguts alguns d’ells des de molt lluny, formats per persones amb discapacitat intel·lectual, s’han aplegat a la Ciutat Esportiva Joan Gamper per compartir una jornada de convivència al voltant de la pilota. El campió ha estat l’equip amfitrió, el Fundació Barça, però tots i cadascun dels jugadors i les jugadores que han participat s’han pogut sentir igualment guanyadors.

Especialment contents han acabat els jugadors i jugadores del Cordica 21, l'equip mexicà que ha participat per segona vegada a la Dicup i que ha tingut l'oportunitat de saludar el seu compatriota Rafa Márquez.

Des de primera hora de matí, l’ambient ha estat fantàstic en els camps 8 i 9, on s’ha desenvolupat la competició, i també en la recta principal de la Ciutat Esportiva, on s’ha ubicat la zona de restauració i jocs i els assistents s’han pogut fotografiar amb el trofeu de la Champions League de l’equip femení.

Final emocionant

Després de les dues lliguetes, els dos primers classificats del grup A han estat el FFB Reus i l’Invencibles Blanes, mentre que en el grup B ho han estat el Fundació Barça Genuine i el Magic Dream Team Anoia. A les semifinals, la victòria ha somrigut al Fundació Barça i al Reus, que han superat, respectivament, l’Invencibles Blanes i el Magic Dream Team Anoia. La gran final ha coronat novament els blaugrana, campions també de les dues primeres edicions. Davant d’un nombrós públic, al Camp 9 de la Ciutat Esportiva, el Fundació Barça ha superat el Reus en la pròrroga (2-1), després d’un emocionant partit.

Ha fet entrega dels trofeus de campió i subcampió la Doctora Marta Segú, directora General de la Fundació FC Barcelona. També han estat presents l’alcalde de Sant Cugat, Josep Maria Vallès, i el tinent d’Alcaldia d’Esports de Sant Joan Despí, Francesc Vives, així com la presidenta d’Aura Fundació, Glòria Canals. Els jugadors i les jugadores de tots els equips han sortit de la Ciutat Esportiva amb una medalla i un somriure. Aquest era l’objectiu per a un torneig que, per damunt de tot, és una festa del futbol inclusiu.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA