Irene Paredes fa una visita sorpresa a una nena amb càncer a l’Hospital de Sant Pau

Irene Paredes i l'Aina, durant la visita que la jugadora del Barça va fer a l'Hospital de Sant Pau

La Fundació FC Barcelona organitza aquesta trobada inesperada per mostrar el seu suport als infants que pateixen aquesta greu malaltia i a les seves famílies

La jugadora del primer equip del FC Barcelona i ambaixadora de la Fundació FC Barcelona, Irene Paredes, ha fet aquesta setmana una visita sorpresa a l’Aina,  una nena de 12 anys que està ingressada a l’Hospital de Sant Pau de Barcelona i que té el suport de la Fundació d'Oncologia Infantil Enriqueta Villavecchia. L’Aina és una gran apassionada culer i molt especialment del primer equip de futbol femení i les seves jugadores.

Aquesta visita coincideix amb la celebració del Dia Internacional contra el Càncer Infantil, el dia 15 de febrer, i forma part del Projecte Il·lusions de la Fundació FC Barcelona que al llarg de l’any organitza, entre altres accions, trobades dels esportistes professionals del Club amb infants de Catalunya i d’arreu del món que pateixen malalties greus com el càncer. Aquestes trobades generen il·lusió i es constata una clara millora de l’estat d’ànim d’aquests infants en un moment tan complicat de les seves vides, ja que en molts casos s’enfronten a durs tractaments per fer front a la malaltia.

Aquest canvi en l’estat d’ànim és el que va viure l’Aina amb la inesperada visita de la Irene Paredes. Tal com explicaven els seus pares en acabar la visita: “Abans d’arribar la Irene estava molt trista i amb dolors, i tant bon punt ha entrat s’ha oblidat de tot i ha tornat a riure, ha estat un cop d’alegria, estem molt contents i agraïts”.

La jugadora blaugrana també va viure en la seva pròpia pell un moment vital molt intens. Va establir una ràpida relació de complicitat amb l’Aina i li va regalar una samarreta amb el seu nom signada per totes les jugadores de l’equip a més d'unes safates amb sushi, el menjar favorit de l’Aina.

A la trobada, la Irene i l'Aina van acordar que l'equip femení li faria una dedicatòria quan marqués un gol durant el partit de la Lliga F aquest dimecres a l'estadi Johan Cruyff contra el Llevant. Així va ser, i quan la davantera blaugrana Salma Paralluelo va inaugurar el marcador al minut 21, va fer amb les mans el signe de la lletra A en honor de l'Aina.

Dia Internacional contra el Càncer Infantil

Segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS) es calcula que cada any pateixen algun tipus de càncer més de 400.000 infants al món. Els tipus de càncer infantil més comuns son les leucèmies, els càncers cerebrals, els limfomes i els tumors sòlids, com el neuroblastoma i els tumors de Wilms. A l’estat espanyol cada any es detecten més de 1.500 casos de càncer infantil.

En les darreres dècades, segons la Fundació Enriqueta Villavecchia, els avenços en el diagnòstic i el tractament de les malalties neoplàsiques a la infància han suposat una important millora en les xifres de supervivència.

Declaracions d'Irene Paredes, jugadora del FC Barcelona i ambaixadora de la Fundació FC Barcelona

“Estic molt contenta d’haver conegut l’Aina i fer-li aquesta visita sorpresa. Espero que pugui millorar de la seva malaltia ben aviat. Crec que avui l’hem fet feliç i per una estona ella i la seva família s’han oblidat d’aquesta difícil situació que pateixen. Només per això ja ha valgut la pena organitzar aquesta trobada. Tot l’equip li enviem una abraçada i el desig que millori”.

“Poder veure la cara de felicitat de l’Aina i la seva família no té preu, de vegades no sabem prou la força que odem donar a aquests infants amb accions com aquestes que fem els jugadors i les jugadores amb la Fundació del Barça”.

Declaracions de la Dra. Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona

“La Fundació FC Barcelona col·labora des de fa anys amb hospitals i entitats per portar la màgia del Barça a infants que pateixen malalties greus com el càncer.  Accions com la que hem fet avui amb la Irene, jugadora del nostre primer equip femení de futbol, aconsegueixen millorar el benestar emocional dels nens i nenes malalts, en uns moments molt complicats per a ells i les seves famílies. Avui volem donar esperança a totes les famílies que tenen un infant malalt de càncer, i força  a totes les persones i professionals que cuiden en el dia a dia els infants afectats per aquesta malaltia així com demanar més suport a la recerca per a trobar tractaments efectius contra el càncer infantil”.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA