Cap de setmana de germanor del Fundació Barça a Amsterdam

Els blaugranes van jugar amb l’Ajax-Only Friends, van compartir una estona amb Frank Rijkaard, van veure un partit al Johan Cruyff Arena i van visitar la capital dels Països Baixos

La trobada del Fundació Barça amb l’Ajax-Only Friends, que ha tingut lloc aquest cap de setmana a Amsterdam, ha estat un dels moments per recordar de la temporada per a l’equip blaugrana. L’experiència va començar dissabte, amb una visita a la imponent torre A’Dam i un dinar. Tot seguit, passejada pels canals de la capital neerlandesa en barca i, posteriorment, els jugadors i jugadores blaugrana van anar, amb els de l’Ajax-Only Friends, al Johan Cruyff Arena, on van presenciar el partit de l’Eredivisie entre l’Ajax i l’AZ Alkmaar.

Justament quan s’acompleixen 50 anys del seu fitxatge pel FC Barcelona, la figura de Johan Cruyff ha estat molt present en el partit entre el Fundació Barça i l’Ajax-Only Friends. Blaugranes i ajaiced van jugar dos partits amistosos el matí de diumenge en un escenari fantàstic, com és el Friendship Sports Centre, i abans de saltar a la gespa van rebre una visita molt especial: ni més ni menys que Frank Rijkaard. El que va ser jugador i entrenador de l’Ajax, i també entrenador del FC Barcelona -amb ell es van guanyar dues lligues i la Champions del 2006-, va dedicar unes paraules carregades d’afecte als jugadors i jugadores. Rijkaard és ambaixador de la Johan Cruyff Foundation, una entitat que va voler fer-se present en aquesta trobada.

Després del futbol hi va haver dinar de germanor i festa de comiat. Sens dubte, una de les experiències més boniques del curs per al Fundació Barça que, precisament, ha tingut lloc durant en el Mes Europeu de la Diversitat.

Declaracions de Frank Rijkaard, exentrenador del FC Barcelona i ambaixador de la Johan Cruyff Fundation

“Aquesta és una trobada meravellosa, tothom ha de tenir el dret de gaudir dels esports que més li agraden. S’ha de donar l’oportunitat a joves com aquests de gaudir de la vida. Veus com en són, de feliços, somriuen, gaudeixen. És molt important que tothom tingui el dret d’estar actiu i de passar-s’ho bé.”

“Formo part de la Fundació Johan Cruyff, que dona suport a Only Friends, que és qui ha organitzat aquest esdeveniment. Em van demanar que hi col·laborés, ja que vaig treballar amb l’Ajax i amb el Barça. I ha estat fantàstic ser aquí, especialment per veure aquestes cares tan felices dels nois i noies”.