Marta Segú: “Tenim el privilegi de disposar de l’esport com a eina màgica per canviar la vida de nois i noies vulnerables.”

La directora general de la Fundació FC Barcelona participa en la jornada “El preu de la sostenibilitat. Desenvolupament sostenible i esport” dins del cicle de conferències “El valor de l’Esport en el segle XXI”, organitzada per la Fundació Barcelona Olímpica.

La Dra. Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona, va participar aquest dimecres en una jornada sobre desenvolupament sostenible i esport, organitzada per la Fundació Barcelona Olímpica en col·laboració amb l’Institut Barcelona Esports.

La Dra. Segú va explicar que la Fundació FC Barcelona expressa i representa el compromís social del FC Barcelona i contribueix de manera activa als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides mitjançant programes i projectes a tot el món que volen transformar i millorar la vida dels infants i joves més vulnerables a través d’una eina màgica com és l’esport.

Educació, salut i igualtat

“Tenim el privilegi de disposar del poder de l’esport i del Barça com a eines màgiques per canviar i millorar la qualitat la vida de nois i noies més vulnerables”, va explicar la directora general de la Fundació FC Barcelona. Aquesta tasca es duu a terme en tres àmbits: educació, salut i igualtat d’oportunitats amb dos eixos transversals com són la lluita contra la pobresa i la igualtat de gènere. Ho fa utilitzant l’esport com a eina de desenvolupament de comunitats, d’inclusió social i de prevenció de la violència. I tot a partir d’un enfocament integral, holístic, que abasti tots els aspectes de la vida d’aquestes persones: salut i hàbits saludables, educació o l’accés a l’aigua potable i el sanejament.

Durant la seva intervenció, Marta Segú va voler destacar que la Fundació és una entitat d’acció. “Nosaltres fem programes i projectes per millorar la vida de nens i nenes de diferents comunitats arreu del món. I ho fem reunint joves i nens de les comunitats on treballem, donant-los eines i valors a través de la nostra pròpia metodologia SportNet, basada en l’esport, el joc i l’activitat física, perquè ells mateixos siguin protagonistes i ajudin a transformar la vida dels llocs on viuen.”

La jornada, coordinada pel periodista de TV3 Jordi Fandiño, va comptar, a més,  amb la presència d’ Ignasi Segre, director comercial de Sports & Landscape, i Eloi Burriel, creador i fundador de L’ORIGEN, empresa d’innovació, ecologia i comunicació.