“La història ens jutjarà” : Lilian Thuram denuncia la situació dels refugiats a través de la Fundació Barça

L’exjugador del Barça denuncia aquesta situació després del greu incendi ocorregut al camp de Mória (Grècia) fa unes setmanes, el qual ha afectat més de 12.000 persones

“La història ens jutjarà. No hi ha cap raó per mantenir-los tancats en aquestes presons a cel obert, en aquests "no llocs". No és just. I acceptar aquesta situació diu molt del que som actualment.” Així s’expressa en un vídeo de la Fundació Barça Lilian Thuram, exjugador del FC Barcelona, que ha denunciat la greu situació en què estan milers de persones refugiades arreu del món.  A continuació, Thuram afegeix:

“No ho oblideu, els refugiats que estan tancats expliquen moltes coses de la nostra societat, perquè jo no tinc cap dubte que les persones que viuen en els camps són humans, són éssers humans. I els que accepten aquesta situació tancant els ulls..., potser siguem nosaltres els que hem perdut la nostra humanitat”.

“Hem perdut la nostra humanitat i hem de retrobar-la obligant els polítics a prendre les decisions per poder tenir cura de persones que són éssers humans igual que nosaltres”.

Aquesta reacció es produeix arran de la situació que viuen en aquests moments més de 12.000 persones refugiades a l’illa grega de Lesbos, els quals van haver de sortir fugint de l’incendi que es va produir al centre d’internament de Mória, on vivien en condicions d’amuntegament i amb normatives molt restrictives a causa de diversos brots de Covid-19. Bona part d’aquestes persones han estat reubicades en un altre camp improvisat en una zona propera i continuen esperant resoldre la seva situació legal.

Thuram presideix una fundació que porta el seu nom i que col·labora en diversos projectes i accions amb la Fundació Barça, amb la qual ha pogut visitar diversos camps de refugiats a Grècia i el Líban, on ha conegut de primera mà la situació en què viuen moltes d’aquestes persones.