Ter Stegen, Pedri i Riqui Puig porten il·lusió i esperança a tres infants malalts

Segons afirmen els equips mèdics i les famílies, les trobades de jugadors i jugadores amb infants malalts milloren el seu benestar emocional

Els tres jugadors del primer equip van mantenir xerrades online amb tres joves que pateixen i es recuperen de greus malalties

En les darreres setmanes Marc-André ter Stegen, Pedri González i Riqui Puig, jugadors del primer equip del FC Barcelona, han realitzat trobades online amb tres infants que pateixen greus malalties o estan en procés de recuperació. Aquestes trobades formen part del programa de Benestar Emocional Pediàtric de la Fundació Barça, que des de l’inici de la pandèmia es realitza en format online.

Els joves han explicat als jugadors com porten el confinament, i el que representa per a la seva vida poder parlar amb ells. D'altra banda, els esportistes han coincidit a assenyalar l'admiració que senten davant de la valentia amb la qual s'enfronten a la seva malaltia, i que els obliga a estar reclosos. Poder parlar amb els esportistes del FC Barcelona ha significat per a ells una injecció de vitalitat i optimisme.

Pedri ha parlat amb Lluís Boada, un jove de 18 anys. El Lluís viu a Valls (Tarragona). Estudia a casa i no surt gaire a causa de la seva malaltia. El Lluís pateix una distròfia muscular congènita. Li agrada molt jugar a la PlayStation i li encanta veure els partits de futbol.

Per la seva part, Riqui Puig ha mantingut una conversa amb José Luis Domínguez. El jove té 14 anys i viu a Barcelona. Pateix un tumor cerebral. Estudia a casa seva, a causa de la malaltia i a la pandèmia de la Covid-19. Li agraden molt les locomotores, els legos i l'esport. Li encanta escoltar les notícies esportives.

Per la seva part, Ter Stegen ha contactat amb Miguel Ángel, andorrà de 15 anys i que pateix una malaltia oncològica de la qual s'ha recuperat. És un autèntic amant del futbol i el seu somni és ser periodista esportiu.

Programa Benestar Emocional Pediàtric

Com està demostrat, l'estat emocional i un entorn favorable tenen un paper clau en l'eficàcia del tractament i en la millora dels processos de recuperació dels nens malalts. Per aquest motiu, la Fundació Barça, conscient de la capacitat que el Barça i els seus esportistes tenen per aportar emocions positives, desenvolupa un programa per fer costat a aquests nens i les seves famílies.

Per complir amb el compromís de contribuir en la millora de la qualitat de vida dels nens hospitalitzats i amb malalties complexes, des de fa molts anys la Fundació Barça col·labora amb els principals hospitals pediàtrics de Catalunya, on estan ingressats nens que pateixen malalties greus, així com amb entitats referents en el sector.

Declaracions de Mària Vallès, directora general de la Fundació Barça

“Aquest tipus d’accions amb els jugadors i jugadores, no sols del primer equip, sinó de totes les seccions del Club i que realitzem durant tot l’any, són un reforç emocional per a molts nens i nenes que pateixen greus malalties. Les famílies i els equips mèdics ens agraeixen aquest tipus d’activitats perquè comporten una important millora del benestar emocional dels infants”.