La Fundació Barça demana l'aprovació de la llei orgànica de protecció integral a la infància i adolescència contra la violència

La Fundació Barça urgeix la seva aplicació juntament amb altres organitzacions socials de referència que fa anys que hi treballen

A través d'aquesta iniciativa, la Fundació Barça juntament amb la Federació d'Associacions per a la Prevenció del Maltractament Infantil (FAPMI), l’Associació Catalana per la Infància Maltractada (ACIM), la Taula per la Infància i l'Adolescència a Catalunya (TIAC) i la Plataforma d'Infància de Catalunya (PINCAT) impulsen la campanya #StopViolenciaInfantil, amb l'objectiu d'accelerar l'aprovació del Projecte de Llei Orgànica de Protecció Integral a la Infància i l'Adolescència.

El text de la nova normativa té com a objectiu garantir el dret dels nens, nenes i adolescents a la integritat física, mental i moral davant qualsevol forma de violència, establint mesures de protecció integral, que incloguin la conscienciació, la prevenció, la detecció, la protecció i la reparació del mal.

Entre altres punts, implica la modificació de la prescripció dels delictes d'abús sexual infantil, comptar amb delegats de protecció de la infància en les entitats (incloses les esportives), així com protocols d'actuació i formacions específiques.

El 2010 el Comitè dels Drets de l’Infant de les Nacions Unides ja va recomanar a l'estat espanyol que aprovés una llei de protecció de la infància contra qualsevol mena de violència. Més d'una dècada més tard, encara no ha estat aprovada. Per aquest motiu la Fundació Barça demana a la població màxima difusió d'aquesta campanya en xarxes socials, compartint #StopViolenciaInfantil.

Si abans de la situació de pandèmia en què vivim, Save The Children ja indicava que més del 25% dels nens i nenes eren víctimes de maltractament en la seva llar, el context actual ha augmentat a 24 casos diaris, segons la Fundació ANAR.

Declaracions de Mària Vallès, directora general de la Fundació Barça

“Un dels principals objectius de la Fundació Barça és la protecció de les nenes, nens i joves davant qualsevol forma de violència a través de la implementació dels seus programes. Per aquest motiu, estem fermament compromesos a sensibilitzar i contribuir, a través de l'altaveu d'un club de futbol tan important, sobre aquest problema”.

Des de la temporada 2017/18, el FC Barcelona disposa d'una política de protecció del menor que ha implicat la definició de la figura del delegat de protecció, la formació del seu personal tècnic esportiu en temes de prevenció de violència cap als nens i nenes i la definició i implementació d'un codi de conducta per als professionals que treballen amb menors d'edat.

D'altra banda, des del 2017, la Fundació Barça ha organitzat dos simposis contra el bullying, ha creat el consell assessor del bullying a Catalunya, així com ha liderat tres estudis sobre la prevalença del bullying i del ciberbullying a Catalunya. Quant a la prevenció, ha creat un projecte innovador i amb evidència científica per a les escoles de primària, que redueix el bullying a través de l'esport i ha dissenyat formacions específiques per a personal de l'àmbit esportiu

En els pròxims dies, jugadores del primer equip i altres esportistes del FC Barcelona, al costat d'uns altres prescriptors col·laboraran en la difusió del vídeo de la campanya #StopViolenciaInfantil amb l'objectiu d'accelerar l'aprovació per part del Congrés dels Diputats.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA