L'exjugador del Barça i Legend Javier Saviola visita el projecte que la Fundació FC Barcelona i Scotiabank desenvolupen a Santo Domingo

Javier Saviola i la directora general de la Fundació FC Barcelona, Marta Segú, durant la visita al barri de Capotillo (Santo Domingo)

El projecte que implementa Save the Children beneficia més de 1.600 nens i nenes en situació de vulnerabilitat al barri de Capotillo, a la capital de la República Dominicana

La Fundació FC Barcelona està duent a terme conjuntament amb Save the Children República Dominicana i amb el suport de Scotiabank el projecte “Educació i Protecció a través de l'Esport: Jugant per la Inclusió” al barri de Capotillo (Santo Domingo), on participen més de 1.600 nens, nenes, adolescents i joves en situació de vulnerabilitat i les famílies. En un context marcat per la violència i la pobresa, aquesta iniciativa té com a objectiu crear entorns segurs que contribueixin al seu desenvolupament i inclusió a la comunitat a través de l'esport.

El projecte s'implementa  en  un barri vulnerable amb condicions que moltes vegades limiten les oportunitats de desenvolupament de nens i nenes. Amb més de 50.000 habitants, es calcula que un 71% dels seus residents viuen en condicions de pobresa, i estudis recents indiquen que 7 de cada 10 menors de Capotillo reconeixen i identifiquen els diferents tipus de violència contra la infància i la meitat assegura que hi ha patit algun episodi violent al llarg de la seva vida. A més, tenint en compte que més d'un terç de la població del barri són nens i nenes, només hi ha un únic espai d'oci i esport per a tots.

Creació d'entorns segurs

Per això, el projecte “Educació i Protecció a través de l'Esport: Jugant per la Inclusió” promou la creació d'entorns segurs, sans i inclusius per a nens, nenes i adolescents en situació de vulnerabilitat prioritzant l'educació i la protecció davant de la violència a l’esport i l’activitat física. Aquesta metodologia pròpia de la Fundació FC Barcelona, anomenada SportNet, pretén millorar el benestar emocional i físic dels participants, així com enfortir-ne la cohesió i contribuir al seu desenvolupament social. El projecte a Capotillo preveu, a més, el sanejament ambiental per millorar les condicions del barri on viuen i juguen els nens amb brigades verdes formades per ells mateixos.

L'exjugador del FC Barcelona Javier Saviola, acompanyat de la directora general de la Fundació FC Barcelona, Dra. Marta Segú, ha visitat el projecte, on han pogut conèixer els detalls de les activitats que es realitzen. També han pogut participar al festival de final de curs, durant el qual l'exjugador del Barça ha ofert als participants una xerrada motivacional a partir de la seva experiència com a jugador de futbol d'elit.

Dra. Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona

“La Fundació FC Barcelona fa realitat el compromís social del Club. L´esport té el poder màgic de transformar la vida de nens, nenes i joves en aquest entorn d´alta vulnerabilitat”.

Gonzalo Gil, president executiu de Scotiabank República Dominicana

“Volem fomentar la diversitat i la inclusió a les comunitats que formen part del nostre diari viure a través de l'esport, que té gran força per empoderar i inspirar els nostres joves i motivar-los a afrontar la vida amb èxit. Això és el que busquem a través de SportNet”.

Alba Rodríguez, directora de Save the Children República Dominicana

“Els nens i nenes de Capotillo necessiten comptar amb espais segurs i protectors per desenvolupar tot el potencial, lliures de violència. L'educació és l'eina més poderosa per trencar el cercle de la pobresa i combinar-lo amb metodologies com l'SportNet garanteix la inclusió i l'aprenentatge a través de l'esport i el joc en equip”.