El Fundació Barça debuta a LaLiga Genuine Santander

El pròxim cap de setmana, a Gran Canària, l’equip blaugrana disputarà la primera fase de la competició contra el Fundación Albacete, la UD Las Palmas i l’Eibar Fundazioa

L'equip Fundació Barça Genuine, format per persones amb diversitat funcional, farà la seva estrena a LaLiga Genuine Santander aquest dissabte i diumenge, a l'illa de Gran Canària. Concretament a la Ciudad Deportiva Barranco Seco de la UD Las Palmas. Allà és on tindrà lloc la primera fase d'aquesta competició, integradora i de responsabilitat social, que enguany compleix la seva quarta temporada. La disputaran 42 equips d'arreu de l'estat espanyol, que es distribuiran en tres grans grups: 'Respeto', 'Compañerismo' i 'Deportividad'.

El Fundació Barça forma part del grup 'Compañerismo' i competirà amb altres 17 equips. Tres d'aquests, el Fundación Albacete, la UD Las Palmas i l'Eibar Fundazioa, seran els rivals dels blaugranes en aquesta primera fase de LaLiga Genuine Santander. El debut serà dissabte 2 d'abril, a les 10.30 h del matí, davant el Fundación Albacete. Aquest mateix dia, a les 19.30 h, tocarà jugar contra l'amfitrió, la UD Las Palmas. Finalment, diumenge 3 d'abril, a les 11 hores, el Fundació Barça tancarà la seva participació davant l'Eibar Fundazioa.

La competició continuarà, en la seva segona fase, el cap de setmana del 13, 14 i 15 de maig, a La Rosaleda de Màlaga. I es tancarà el 3, 4 i 5 de juny a la Ciudad Deportiva de Lezama (Bilbao).

El sistema de competició

LaLiga Genuine Santander es juga en la modalitat de futbol 8, en partits de 4 parts de 10 minuts. El resultat final es determina segons el resultat dels quatre parcials: cada part guanyada fa sumar un punt i l'empat i la derrota no sumen. Cada partit guanyat suposa tres punts en la classificació, l'empat dos punts i la derrota, un. Els equips poden ser mixtos (homes i dones) i han d'estar formats per jugadores i jugadors més grans de 16 anys i amb una discapacitat intel·lectual mínima del 33%, sense limitació de jugadores o jugadors estrangers.

Cadascun dels tres grups de LaLiga Genuine tindrà un campió esportiu, que determinaran els punts sumats al llarg de les tres fases de la competició, i també un campió del joc net. Per a aquesta segona classificació, cada jornada es puntuaran els equips segons les seves actituds positives i el grau d'esportivitat mostrat pels futbolistes, els entrenadors i l'afició.

Declaracions de Sergi Mascarell, entrenador del Fundació Genuine

"Anem a Las Palmas carregats de ganes de transmetre, com a grup, els valors del nostre club. La plantilla ha treballat amb molt entusiasme i nosaltres, el cos tècnic, hi hem posat molta energia i molta exigència. Som conscients del club que representem. Per altra banda, estem molt contents de com han millorat els jugadors i les jugadores des del primer dia. Ens estimula especialment gestionar un grup així, estem gaudint molt de l'experiència".

Declaracions de Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona

"LaLiga Genuine és alguna cosa més que una competició. S'hi competeix per guanyar fent més gols que el rival, sí; però també guanya qui mostra més esportivitat, més respecte pels rivals, qui és més humil, qui mostra una actitud més positiva. Estem molt contents de formar part d'una iniciativa tan inclusiva socialment com aquesta, que proposa compartir abans que competir".