Fundació Barça i Fundación MAPFRE, compromesos amb la infància en risc d'exclusió social a Brasil

La col·laboració d’ambdues entitats compleix 10 anys. Més de 13.000 infants s’han beneficiat del programa a Sao Paulo i Rio de Janeiro

La Fundació Barça i Fundación MAPFRE han renovat el seu conveni de col·laboració per dur a terme el programa de prevenció de violència al Brasil, amb l'objectiu principal d'atendre nens, nenes i joves de comunitats vulnerables, habilitant espais i activitats que utilitzin l'esport com eina per educar en valors, fomentin la inclusió i cohesió social, fomentin l'empoderament femení i promoguin el diàleg per a la resolució pacífica de conflictes.

Al llarg d'aquest any, es preveu que participin en el projecte més de 2.000 nens, nenes i joves (de 8-16 anys) de comunitats vulnerables i amb elevats índexs de violència en els municipis de la regió metropolitana de Sao Paulo i Rio de Janeiro.

A Sao Paulo, el projecte es desenvoluparà durant un període mínim de 25 setmanes amb 2 seminaris de capacitació i transferència metodològica, en col·laboració amb les Secretaries Municipals d'Educació dels municipis de Sao Paulo i Guarulhos.

Al complex de faveles de Maré, amb més de 140.000 habitants, és un dels més grans de Rio de Janeiro i es durà a terme aquest mateix programa amb sessions setmanals.

10 anys del programa en xifres

Des de la seva posada en marxa, l'any 2011, el programa ha beneficiat més 13.000 nenes, nens i joves de diferents comunitats de Rio de Janeiro i Sao Paulo. A més, més 500 educadors locals han rebut formació en la metodologia FutbolNet de la Fundació Barça.

Així mateix, s'han realitzat 5 festivals de fi de curs. En un dels quals va participar l'exjugador del FC Barcelona Jose Edmílson. Aquests esdeveniments s'han pogut dur a terme gràcies a la participació de més de 150 voluntaris de la Fundació MAPFRE.

Metodologia FutbolNet

La metodologia FutbolNet, desenvolupada per la Fundació Barça, utilitza l'esport, el joc i l'activitat física com a eines d'integració social per millorar la vida dels nens i joves que es troben en contextos vulnerables.
El programa fomenta valors com l'esforç, el respecte, el treball en equip, la humilitat i l'ambició, entesos des de la cultura de la cooperació, tant a nivell individual com col·lectiu.