La Fundació FC Barcelona se suma al certamen Veu Alta de la Fundació Enciclopèdia Catalana per promoure el català i la lectura

L'acte de signatura s'ha realitzat a la llotja del Camp Nou

Els presidents Joan Laporta i Xavier Cambra signen un conveni per col·laborar en la difusió del projecte de l’entitat cultural per fomentar la llengua catalana entre els joves

El FC Barcelona i la seva Fundació, i la Fundació Enciclopèdia Catalana són entitats històricament compromeses amb la difusió i la promoció de la llengua i la cultura catalanes que han decidit unir forces i emprendre una iniciativa per acostar el català i la lectura als joves. Amb aquest objectiu, els presidents d’aquestes entitats, Joan Laporta i Xavier Cambra, han signat aquest divendres a la Llotja del Camp Nou un acord per impulsar el Primer Certamen de Lectura en Veu Alta per a Joves, per promoure el català i l’hàbit de lectura entre aquest col·lectiu.

L’acte de signatura de l’acord ha comptat també amb la presència d’Elena Fort,  vicepresidenta del FC Barcelona, i de la Dra. Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona, que serà l’entitat encarregada de la difusió i la promoció d’aquest projecte. Com en l’esport l’entrenament és fonamental per arribar a l’èxit, també és necessari entrenar el gust per la lectura en català per arribar a aconseguir l’objectiu de tenir una cultura forta i de qualitat. Per això, l’eslògan d’aquesta iniciativa és “Entrenem la llengua”.

Després de celebrar amb èxit durant els darrers anys    el Certamen de Lectura en Veu Alta Escolar, la Fundació Enciclopèdia Catalana ha ampliat el projecte també per a persones d’entre 16 i 25 anys. Hi pot participar qualsevol persona, a títol individual, i l’activitat consisteix a enviar un vídeo llegint un fragment d’un llibre publicat en català, ja sigui en llengua original o traducció. El certamen començarà el 2 de juny i la data límit per rebre les lectures és el 16 de juny. Els vídeos seran valorats per un jurat i els premis es lliuraran en el marc de la Setmana del Llibre en Català, que se celebrarà del 9 al 18 de setembre.

Visibilitat, difusió i promoció

Amb aquest acord, la Fundació FC Barcelona compleix una de les finalitats per la qual va ser constituïda: difondre i promoure la dimensió esportiva, cultural i social del Futbol Club Barcelona. El Club es compromet a col·laborar en la difusió del certamen entre la societat catalana i contribuir d’aquesta manera a donar suport al català, llengua oficial del FC Barcelona.

Aquest acord, a més, referma la vinculació històrica entre totes dues entitats, atès que dos expresidents del FC Barcelona, Raimon Carrasco (1996-2006) i Agustí Montal (2006-2011), van presidir la Fundació Enciclopèdia Catalana.

Tothom qui vulgui participar en el Certamen de Lectura en Veu Alta per a Joves trobarà les bases i la inscripció a l’enllaç següent:  www.lecturaenveualta.cat