“La samarreta amb més història”: la campanya global del FC Barcelona vol donar visibilitat a la vulneració dels drets humans

La plaça Universitat i el port de Barcelona, Nova York i Tòquio seran els escenaris d'una acció on, mitjançant una samarreta del Barça, es vol posar el focus en els drets vulnerats de milions de persones a tot el món, coincidint amb el 75è aniversari de la Declaració de Drets Humans

Per commemorar els 75 anys de la Declaració Universal dels Drets Humans, el FC Barcelona i la Fundació engeguen una campanya global, coincidint amb les festes nadalenques, com a altaveu del compromís social de l'entitat, i especialment de les accions dutes a terme a través de la Fundació. Una campanya on es dona valor al vessant social i solidari de l'entitat i explica per què el Barça és “Més que un Club”.

La campanya porta el lema de “La samarreta amb més història”, un impactant relat al voltant d'una samarreta del FC Barcelona, la mateixa amb què moltes persones migrants deixen casa seva a la recerca d'una vida millor, a causa de causes com la guerra, la persecució o la pobresa. Aquesta samarreta és un símbol de les històries de milions de persones que lluiten cada dia per una vida digna.

Moltes d'aquestes persones han de caminar grans extensions de desert, aventurar-se a creuar el mar en embarcacions precàries, i moltes arriben a Espanya, Itàlia o Grècia amb la samarreta del Barça. Altres ni tan sols arriben. Fins i tot al Senegal i altres països de l'Àfrica Occidental s'utilitza l'expressió “Barça o Barzakh” que significa “Barça o mort”. Aquesta samarreta representa un futur, una nova vida, arribar al somni europeu. Un somni que malauradament en molts casos no es compleix, i un cop arriben a destí acaben vivint en camps de refugiats, centres de detenció o en situació de marginalitat sense documentació ni drets al país receptor.

Utilitzem la “samarreta amb més història” com a element principal de la campanya per denunciar la contínua vulneració dels drets humans que té lloc a tots els racons del planeta i ens interpel·la a tots, perquè després de 75 anys de la Declaració Universal dels Drets Humans, encara estem molt lluny d'aconseguir-los.

Aquesta campanya posa en valor els projectes de la Fundació Barça i el compromís social del FC Barcelona en defensa dels drets humans i en suport de les persones, especialment nens i joves, que viuen en situacions d'alta vulnerabilitat social.

Contingut de la campanya

Amb l'objectiu de posar en relleu la tasca de la Fundació FC Barcelona i els seus programes i accions a tot el món, aquest dijous 4 de gener ha començat la campanya “La samarreta amb més història”. La campanya relatarà la història d'aquests milions de persones que busquen un futur millor i com molts ho fan amb una samarreta del Barça. Una història col·lectiva que es personificarà en Mamadou Día, un senegalès que va marxar del seu país en pastera i va arribar a les costes d’Europa el 2006. Actualment és escriptor i activista i ha creat al Senegal una entitat anomenada Hahatay, que col·labora amb la Fundació Barça.

La campanya s’ha iniciat amb l’exposició d’un perfil d’una samarreta del Barça dins d’una caixa de metacrilat a la plaça de la Universitat de Barcelona. Aquesta estructura, que romandrà en aquesta ubicació durant els dies 4 i 5 de gener, disposarà d´un QR que donarà accés al vídeo de la campanya i enllaçarà també amb el web de la Fundació per conèixer la seva tasca.

Accedeix a la landing de la campanya "La samarreta amb més història". Fes clic aquí

El vídeo vol representar el col·lectiu de persones migrants, refugiades i desplaçades, mostrant un personatge en 3D a través de diversos escenaris que representen el viatge a la recerca d'una vida millor. Aquest vídeo també s’ha projectat en pantalles ubicades a les ciutats de Nova York i Tòquio, a llocs tan emblemàtics com Times Square i l’icònic districte de Shinjuku respectivament i amb l'objectiu d'incrementar-ne l'impacte global i donar a conèixer el compromís solidari del FC Barcelona.

Els dies posteriors s'oferiran diversos continguts amb col·laboracions amb el president del FC Barcelona, jugadors i jugadores, activistes i influencers que amplificaran el missatge a través dels canals del Club i les xarxes personals.

La campanya “La samarreta amb més història” culminarà el proper dia 8 de gener amb un gran acte al port de Barcelona que comptarà amb l'assistència del president del FC Barcelona, Joan Laporta i la directora general de la Fundació, Dra. Marta Segú. En aquest acte també podrem comptar amb un convidat especial, Mamadou Día, que serà el protagonista de la campanya.

Aquell dia, l'estructura amb el perfil simbòlic de la samarreta del Barça es col·locarà sobre el mar per escenificar el perillós trajecte que fan moltes persones migrants al món. A més, aquesta estructura comptarà també amb diversos panells on s'explicarà la història de Mamadou Día, així com el testimoni de diversos joves que han arribat a Catalunya i que participen en programes d'inclusió de la Fundació FC Barcelona.

La Fundació i la causa dels drets humans a nivell global

Tot i que va néixer fa gairebé 30 anys, va ser l'any 2003 quan la Fundació FC Barcelona va esdevenir l'entitat que exerceix el compromís social del FC Barcelona i dona sentit al “Més que un Club” amb els seus projectes socials. Treballa per millorar la vida de nens, nenes i joves vulnerables, implementant projectes en tres grans àmbits: Educació i Protecció, Salut i Benestar Emocional i Acció Comunitària, amb un enfocament holístic fent servir l'esport com a eina de transformació social i transmissió de valors.

Des de fa anys s'ha apostat fermament per la causa de les persones migrades, refugiades i desplaçades a tot el món, ja que es tracta de col·lectius que viuen situacions de màxima dificultat. El 2006 es va signar l'aliança global amb UNICEF, amb el compromís de donar suport a la infància a diversos països de tot el planeta. Des del 2017 s'està treballant als camps de refugiats de Grècia que acullen nens, nenes i famílies que han hagut de fugir dels seus països d'origen. L'any 2022 l'aliança global amb l'Agència de les Nacions Unides pels Refugiats (ACNUR) ha posicionat el Barça com a club esportiu d'elit de referència a la causa de les persones refugiades i desplaçades. Des del 2006 es treballa també a nivell local amb programes per beneficiar nens, nenes i joves vulnerables i en risc social a tot Catalunya i des del 2017 es duen a terme programes per a la protecció dels nens, nenes i adolescents davant de qualsevol tipus de violència contra la infància, tant a les escoles com a l'àmbit esportiu.

Juntament amb el club s'ha creat el Sistema de Protecció de la Infància del FC Barcelona i la Fundació per prevenir, detectar precoçment i acompanyar el nen, la nena o l'adolescent que hagi patit qualsevol situació de violència.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA