Suport d'Aitana Bonmatí a les nenes i nens refugiats de Grècia

Aitana va conèixer de primera mà a través de la Neda la situació dels refugiats a l’illa de Lesbos

Des de l’any 2016 la Fundació Barça porta a terme el programa de Refugiats i Migrants a Grècia, el Líban, Itàlia i Catalunya

La Neda té 14 anys i va fugir de l'Afganistan. Viu en el camp de refugiats de Kara Tepe, a mig camí entre Mória i la capital Mitilene i participa en el programa de la Fundació del Barça. La situació s'ha complicat des del confinament a causa de la crisi sanitària provocada per la pandèmia de la Covid-19 i de l’incendi al camp de refugiats de Mória el mes de setembre passat, el més gran de tot Europa, i on la Fundació Barça dona suport a un grup de nens i nenes refugiats.

"No hem pogut sortir de casa, ens hem quedat sense anar a classe i sense veure els nostres amics. Sentir-nos més aïllats ens ha desanimat molt. Alguns matins no tenia ni ganes d'aixecar-me", explica la Neda a l’Aitana en un vídeo que ha pogut gravar a través del mòbil d’una de les educadores del programa de la Fundació al camp de Kara Tepe.

A la Neda, que és seguidora de l’equip Femení del Barça, li agrada molt fer esport i explica a l’Aitana: “Tinc ganes que acabi el confinament per poder sortir. En la meva vida fer esport ha estat fonamental. No sols m'ajuda a evadir-me, també em fa millor persona". Mitjançant aquest vídeo la jove afganesa també ha tingut la possibilitat de preguntar a l’Aitana Bonmatí què ha representat per a ella poder ser una dona autònoma i com ha canviat la seva vida en convertir-se en una jugadora de futbol professional.

L’Aitana Bonmatí, que dona suport al programa de refugiats i migrants de la Fundació Barça, ha pogut conèixer, gràcies a aquest missatge per vídeo, i de la mà d’un testimoni directe, la realitat que viuen actualment milers de nens i nenes que estan tancats a camps de refugiats d’Europa i d’arreu del món. També ha pogut enviar-li un missatge d’ànims de part seva i de tot l’equip en un moment tan delicat que estan passant a l’illa després de l’incendi del camp de Mória. Al mateix temps, li comenta que per a tot l'equip femení és un privilegi tenir admiradores tan lluitadores com ella.

L’Aitana va arribar a la Masia gairebé a la mateixa edat que té ara la Neda. El 2013 va ser considerada com "la revelació de l'any". Dues joves de la mateixa edat amb destins  diferents, però amb els mateixos somnis.

Diverses jugadores del primer equip femení col·laboraran amb els programes de la Fundació, a través d’accions diverses que es portaran a terme en els pròxims mesos.

Programa de Refugiats i Migrants

Des del programa es treballa per a la millora del benestar emocional de nens, nenes i joves refugiats i migrants mitjançant l'esport. També es fomenta la seva integració amb nens i joves d'altres nacionalitats i la comunitat local.

L’any 2016 es va iniciar aquest programa en què ja han participat més de 24.000 nenes, nens i joves al Líban, Grècia, Itàlia i Catalunya, tant a camps de refugiats com a escoles i centres de menors no acompanyats.