Acte d’homenatge al llegat social de Johan Cruyff de la Fundació Cruyff i la Fundació FC Barcelona

Aquest dimecres el president del FC Barcelona i de la Fundació FC Barcelona, Joan Laporta, acompanyat per Danny Cruyff, la Dra. Marta Segú, directora de la Fundació Barça, i Pati Roura, directora de la Fundació Cruyff, han participat a l’acte d’homenatge al llegat solidari de Johan Cruyff, que s’ha celebrat a l’Escola Especialitzada La Sagrera de Barcelona. L'acte també ha comptat amb la presència de l'ex jugador blaugrana i membre del Dream Team Eusebio Sacristán.

Coincidint, aquest proper diumenge 24 de març, amb el vuitè aniversari de la mort de qui va ser jugador i entrenador del Barça, la Fundació Cruyff i la Fundació FC Barcelona han organitzat un acte per retre homenatge a la seva figura i a la seva vessant més humana i social. L’acte també ha servit per posar en valor la col·laboració que totes dues entitats mantenen des de l’any 2004 i que té com a objectiu utilitzar l’esport com a eina de transformació social i inclusió i per millorar la qualitat de vida d’infants i joves en risc d’exclusió.

L’arribada de Joan Laporta ha generat una gran expectació en aquesta escola del barri de Sant Martí de Barcelona, que col·labora amb la Fundació Cruyff des de l’any 2011. Un dels moments més emotius de l’acte ha estat quan a través dels altaveus del centre escolar s’ha tornat a sentir la veu de Johan Cruyff explicant la seva visió solidària de l’esport.

‘Salid y disfrutad’

El president Laporta, la directora general de la Fundació FC Barcelona i la directora de la Fundació Cruyff han destacat la figura de l'holandès i han explicat la col·laboració de totes dues entitats durant aquests anys. Primer va ser amb la posada en marxa dels anomenats Cruyff Courts -petits camps de futbol públics i de lliure accés als barris de diferents ciutats del món on es promou la integració social a través de l’esport- i en l’actualitat a través del projecte Salid y disfrutad, el qual utilitza el futbol i l’esport com a eina de transformació social. Més de 4.000 infants i joves de Catalunya i d’arreu de l’estat participen en el projecte Salid y disfrutad.

Un dels elements més importants d’aquest projecte és el torneig de futbol escolar per a nens i nenes d'entre 10 i 12 anys, anomenat Salid y disfrutad 6vs6. Aquest està organitzat pels Heroes of the Cruyff Courts, grups de joves de les mateixes comunitats on tenen lloc aquests torneigs.

Fotografies dels infants i joves participants amb els representants del FC Barcelona i la seva Fundació i la Fundació Cruyff han tancat una jornada emotiva que ha permès recordar un cop més l’immens llegat humà i futbolístic de Johan Cruyff.

Declaracions de Joan Laporta, president del FC Barcelona

El Johan mai no ha marxat. Sempre l’hem tingut present i ens emmirallarem en ell. La millor manera de recordar-lo és amb actes com aquest, organitzat per dues fundacions germanes, dues entitats que comparteixen els somnis i objectius del Johan Cruyff. Va ser una persona excepcional, a banda d’un gran jugador i un gran entrenador. El Johan ens va regalar moltes lliçons de vida, sempre disposat a ajudar els qui més ho necessiten i amb l’esport com a eina solidària. També ens va ensenyar a creure que es pot guanyar fent les coses bé, basant-nos en l’excel·lència, a preferir ser els millors que ser els primers.

Declaracions de Pati Roura, directora de la Fundació Cruyff

El dia 24 farà vuit anys de la mort de Johan Cruyff. Estem contents i feliços amb un projecte en què participen més de 4.500 infants i que fomenta la cohesió social a través del futbol. Volem seguir potenciant-ho i que els infants i els joves siguin molt feliços a través de l’esport i a través dels projectes de la Fundació Cruyff.

Declaracions de la Dra. Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona

Vaig tenir l'ocasió de conèixer la vessant més solidària del Johan i vam compartir molts valors i molts objectius. Ell creia en la importància de l'esport per als infants especialment pels més vulnerables, que pateixen alguna malaltia o alguna discapacitat o viuen en barris d'alta complexitat. I per això estem treballant conjuntament des del 2004, primer amb infants i joves amb discapacitat i més tard en la posada en marxa dels Cruyff Courts.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA