Interacció virtual

Un robot que fa realitat els somnis dels nens ingressats als hospitals

El projecte, promogut per Abidal Foundation i iniciat el 2017, permet que els infants visquin una experiència en primera persona a través d'un robot. La iniciativa es basa en l'ús d'un dispositiu amb connexions d'àudio i vídeo que permet que els nens i nenes hospitalitzats o que segueixen algun tractament des del domicili puguin gaudir de l'experiència de visitar el Barça a través d'un robot teledirigit pel mateix infant.

L'activitat es realitza gràcies a l'empresa AWABOT que ha cedit el robot i es duu a terme amb la col·laboració i suport d'un equip de socis i exjugadors voluntaris, que acompanyen el robot al Museu, i a l'infant des del seu llit. D'aquesta experiència es beneficien infants procedents dels hospitals amb els quals la Fundació té un acord: Hospital Sant Joan de Déu, Hospital Vall d’Hebron, Hospital Sant Pau, Hospital Germans Trias i Pujol, Hospital Parc Taulí de Sabadell i Hospital de Nens de Barcelona, juntament amb la Fundació Enriqueta Villavecchia.

Entre altres moments, els infants malalts han pogut viure en directe l'arribada dels jugadors del primer equip al camp abans d'un partit de Champions. Vivències úniques que els fan oblidar per uns moments la seva malaltia. La darrera temporada 2018-2019, un total de 113 infants van poder gaudir de l'experiència, i d'aquests, un 86% han sentit que es trobaven fora de l'hospital.

Visita virtual

Coneix la història que hi ha darrere del Robot Pol