Un projecte en col·laboració amb AE Ramassà, Girl Power i Organization Earth

El projecte, finançat per la Unió Europea Sport, ofereix activitats de futbol inclusiu per a dones i nenes refugiades a Catalunya, Dinamarca, Alemanya i Grècia.

Durant la temporada anterior, la Fundació Barça va dur a terme investigacions i mapes de bones pràctiques per assegurar que la implementació d’activitats satisfaria les necessitats i realitats de les dones refugiades, tot promovent la inclusió social i la igualtat de gènere.

Els entrenadors i entrenadores realitzaran activitats basades en el futbol amb prop de 300 dones refugiades i sol·licitants d'asil cada setmana durant tota la temporada. També es duran a terme una sèrie d’esdeveniments i torneigs comunitaris per connectar les dones del projecte a clubs i grups esportius locals.

AE Ramassà, Catalunya

AE Ramassà és un club de futbol amateur català de Franqueses del Vallès convertit en organització no governamental, amb la missió d’aprofitar el poder del futbol i contribuir als objectius de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides. Durant els darrers 6 anys, han emprès projectes de cooperació a Àfrica i han dut a terme un programa de futbol a llarg termini per a noies i nois a Yaoundé, Camerun. També realitzen campanyes de sensibilització i xerrades a les escoles i amb municipis i clubs de Catalunya per defensar l'antiracisme i l'antisexisme, els drets de les dones, els drets de les persones refugiades i la sostenibilitat. A principis del 2021, Ramassà va llançar un programa de futbol per a dones refugiades i sol·licitants d’asil en col·laboració amb ACNUR Espanya i l’empresa Celebreak, que compta amb una vibrant comunitat de futbol social.

Girl Power Organization, Dinamarca i Alemanya

Girl Power va ser fundada el 2014 per l’activista de l’esport i els drets humans, Khalida Popal. Va ser capitana de la selecció afganesa i directora del Comitè de Futbol Femení abans d’exiliar-se el 2011 i convertir-se en refugiada a Dinamarca.

Girl Power té l’objectiu d’utilitzar l’esport i l’educació com a eines per empoderar, connectar i unificar dones i nenes de totes les cultures i procedències socials, especialment de minories ètniques, refugiades, immigrants i migrants. A Dinamarca i Alemanya, Girl Power organitza camps i festivals d’entrenament esportiu, cursos d’entrenament, mentoria i desenvolupament de lideratge i tallers per a dones  per proporcionar oportunitats, empoderament, educació i inclusió social.

Organization Earth, Grècia

Organization Earth és una organització grega de la societat civil sense ànim de lucre fundada el 2010 que opera a la intersecció de People, Planet, Prosperity, Peace and Partnership. Gestiona programes d’educació i inclusió social per a grups vulnerables i facilita l’acció basada en la comunitat i activitats de base sobre la natura i el desenvolupament sostenible, principalment a Atenes. La Fundació Barça s’ha associat amb Organization Earth des de 2017 per oferir programes esportius per a refugiats i infants grecs. Organization Earth és una de les poques ONG gregues que té permís per entrar i prestar serveis als camps de refugiats.