La Fundació FC Barcelona i la Fundació La Caixa presenten el projecte Joves Futur + al sector empresarial de Lleida

L’acte, coorganitzat per l’Associació Professional d’Empresàries Ap! Lleida s’ha celebrat a la seu de la Cambra de Comerç de Lleida

La directora general de la Fundació FC Barcelona, Dra. Marta Segú, i la Responsable Territorial de la Fundació “La Caixa”, Patricia Alocén, han presentat a la seu de la Cambra de Comerç de Lleida el nou projecte Joves Futur +, una iniciativa que té com a objectiu oferir suport a joventut extutelada. Es tracta de persones que en complir la majoria d’edat es troben en una situació d’una vulnerabilitat més gran, en perdre la tutela de la Generalitat a través de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA).

L’acte també ha comptat amb la presència de Jaume Saltó, president de la Cambra Comerç de Lleida, Laia Rogel, presidenta de l’Associació Professional d’Empresàries Ap! Lleida i coorganitzadora de la jornada, Jordi Verdú Paijà, diputat de la Diputació de Lleida, i Gemma Vilarasau Cinca, assessora en matèria d’Entitats i Associacions de la Diputació de Lleida.

Després de la presentació del projecte, s’han plantejat diverses opcions de col·laboració per a les empreses i  s’han realitzat un seguit d’entrevistes ràpides (speed dating) a un grup de joves participants d’aquest projecte amb responsables de diferents empreses de les comarques de Lleida.

Programa Joves Futur+

El principal objectiu del projecte és facilitar l’autonomia de persones joves a través de l’acompanyament personalitzat, formació sociolaboral i el suport psicosocial i emocional per un futur amb dignitat.

Per aconseguir aquest objectiu es treballa per proporcionar una formació específica i intensiva per un accés al món laboral; promoure l’autonomia personal i les habilitats per afrontar l’emancipació i formar als joves en gestió d’economia personal i domèstica així com en competències per la garantir el manteniment de la feina.

D’altra banda, també s’està creant una xarxa de col·laboració amb entitats del món social que tenen llarga experiència en el suport a persones joves ex-tutelades per poder derivar joves al programa. Així com una xarxa d’empreses solidàries del FC Barcelona i de Fundació La Caixa  que poden donar oportunitats  formatives, laborals i de pràctiques als joves beneficiaris.

Finalment destacar que s’està treballant en un Programa de Mentoria per a joves ex-tutelats on s’està convidant a formar-ne part als empleats del FC Barcelona i la Fundació La Caixa socis i sòcies del FC Barcelona, Penyes i altres  grups d’interès.