El president Joan Laporta i l’alcalde de Banyoles renoven el conveni de col·laboració amb la Fundació FC Barcelona

Marta Segú, Miquel Noguer i Joan laporta després de l'acte de la signatura del conveni.

Des del 2008 més de 600 infants s’han beneficiat del projecte de la Fundació FC Barcelona a la ciutat de Banyoles, el qual forma part de l’acord de col·laboració amb la Diputació de Girona

El president del FC Barcelona i de la Fundació, Joan Laporta, i l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, han signat la renovació del conveni de col·laboració entre la Fundació i l’Ajuntament per portar a terme el programa socioesportiu Barça Activa’t, que té com a objectiu contribuir a la millora de la vida de nens, nenes i joves, especialment els que es troben en situació de vulnerabilitat, mitjançant l’esport i l’activitat física. Aquest acte s’ha fet en el context de la celebració de la Junta Directiva del FC Barcelona al municipi gironí i ha comptat també amb la presència de la directora de la Fundació FC Barcelona, Dra. Marta Segú.

Actualment s’està portant a terme a la localitat el programa Barça Activa’t, en el qual participen 47 infants i joves amb edats entre els 12 i 18 anys i on s’utilitza la metodologia SportNet, pròpia de la Fundació FC Barcelona. La finalitat d’aquest projecte és fomentar grups de joves que impulsin projectes participatius i amb impacte al mateix municipi per afavorir la inclusió social del jovent. Ja fa més de 15 anys que la Fundació i l’Ajuntament treballen conjuntament en diferents programes amb més de 600 infants i joves beneficiaris que hi han pogut participar.

Barça Activa’t dona resposta al nou enfocament holístic que la Fundació FC Barcelona està promovent en tots els seus projectes, impactant en les màximes problemàtiques possibles dels ecosistemes socials complexos que formen part de les diferents comunitats. La Fundació FC Barcelona vol sumar-se als esforços en la identificació de les necessitats del col·lectiu de joves que ja s’estan duent a terme al nostre país, tot mirant de donar respostes que sorgeixin del mateix col·lectiu, entenent l’aprenentatge vivencial, esport i l’activitat física com a eines útils per al creixement personal i comunitari.

Aquest programa es porta a terme a 14 poblacions de Catalunya i compta amb el suport de les Diputacions de Girona, Lleida i Tarragona.