CRONOLOGIA

La nostra Història Amb la creació de la Fundació el 1994, el Barça es va avançar al seu temps.

El naixement

18 de juliol de 1994

Aquest dia es constitueix oficialment la Fundació del FC Barcelona amb un patronat transversal i la vocació de representar l'ampli espectre de l'entorn barcelonista integrant personalitats de tots els àmbits de les arts i la cultura, també de la societat civil i experts en la gestió i el desenvolupament de fundacions. La creació de la Fundació es va fer gràcies a l'aportació limitada a 9.000 pessetes per persona de gairebé 25.000 persones.

1994

Canvis decisius

La Fundació es consagra en el gir social i les necessitats de la comunitat

A partir de 2003 la Fundació fa un gir complet cap a una funció social, sensible als nous temps i orientada a exercir aquesta resposta i participació a favor de les necessitats de la comunitat. A l'estranger la Fundació comença a caminar en una altra direcció, també inèdita, a través de les ONG.

Signatura

Acord històric amb UNICEF

El 7 de setembre de 2006, la directiva del Club i de la Fundació signen un acord històric amb Unicef a la seu de les Nacions Unides a Nova York. La samarreta del Barça passa a lluir el logotip d'aquest organisme internacional que defensa els drets de la infància. Un gest que va ser acompanyat d'una donació anual de 1,5 milions d'euros i el compromís d'adhesió als objectius de desenvolupament del mil·lenni de les Nacions Unides. Per donar una estructura coherent a aquesta redefinició del model, el FC Barcelona va decidir destinar el 0,7% dels seus ingressos ordinaris a la Fundació.

Un gest solidari

Els jugadors donen el 0,5% a la Fundació

Sandro Rosell va proposar i va aconseguir que dels nous contractes de tots els professionals esportius el Club, jugadors i tècnics donessin voluntàriament el 0,5% de la seva fitxa a la Fundació. Un gest social, solidari i de compromís que va ser la primera iniciativa d'aquest tipus que es va portar a terme per primer cop en un equip de futbol.

Agenda Nacions Unides 2030

Esport per al Desenvolupament

L'any 2018 la Fundació Barça i l'Unicef van establir una aliança per a la investigació en els esports per al desenvolupament (SD4), una eina per prevenir la violència i facilitar la inclusió social i l'accés a l'educació a través de l'esport.

Aliança global

El Barça i l'Agència de les Nacions Unides pels Refugiats (ACNUR) uneixen les forces

El 16 de juny del 2022 el FC Barcelona i l'ACNUR van signar un històric acord a Ginebra perquè els primers equips de futbol masculí i femení de futbol llueixin el logotip de l'Agència de les Nacions Unides pels Refugiats a la samarreta. L'objectiu de l'aliança és acostar la causa dels refugiats als aficionats al futbol de tot el món, mentre que els projectes a què la Fundació FC Barcelona donarà suport tenen com a objectiu millorar la vida dels nens, nenes i persones joves refugiades. Aquests projectes es focalitzaran en educació, salut i igualtat d'oportunitats, amb una mirada especial a l'equitat de gènere ia la diversitat. UNCHR-ACNUR i la Fundació FC Barcelona col·laboren en projectes a Uganda, Colòmbia, Turquia i Malàisia.