Un objectiu comú

Educació contra els prejudicis racistes que es produeixen dins i fora del terreny de joc

La Fundació Lilian Thuram va ser creada el 2008 per tal de vetllar per promoure una educació no xenòfoba i desmuntar els prejudicis racistes. L'aliança amb la Fundació Barça comparteix l'objectiu d'eradicar comportaments racistes dins i fora del terreny de joc.

Entre les activitats dutes a terme, l'ex jugador francès del primer equip Lilian Thuram ha participat en la presentació de l'Informe d'Avaluació del programa de refugiats al Líban, Itàlia i Grècia i ha visitat diferents camps de refugiats del Líban i Grècia. També va visitar un programa d'inclusió amb metodologia pròpia de la Fundació Barça i amb menors tutelats sense referents adults i va participar en un acte organitzat per la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència de la Generalitat de Catalunya, on es van presentar casos d'inserció d'èxit de menors tutelats i extutelats per aquesta organització.

Xerrada

Thuram explica la seva visió sobre el racisme als participants del programa de la Fundació basat en l'esport L'exblaugrana exposa als joves quins són els prejudicis culturals que construeixen el racisme en la nostra societat.

Xerrades, programes, fòrums i congressos

El nostre compromís amb la Fundació Lilian Thuram

Ambdues fundacions col·laborem amb l’objectiu de fomentar l’educació com a base per prevenir i acabar amb el racisme.

La Fundació Lilian Thuram aporta el seu il·lustrat punt de vista sobre els orígens del racisme i la construcció intel·lectual que el sustenta.

Es fan xerrades sobre aquesta temàtica amb Lilian Thuram entre nens i adolescents en els diferents programes, fòrums i congressos organitzats per la Fundació.

Testimonis

La Fundació Barça demostra que per al club no només el futbol és important, volen aprofitar el seu altaveu i el seu nom per canviar la societat

Lilian Thuram

Exfutbolista