Festival Oympafrica FutbolNet cup a Moçambic

Una selecció de nens i nenes de Swazilàndia, Lesotho i Moçambic que han estat beneficiaris durant tot l’any del programa conjunt de la Fundació i COI, van participar-hi

Durant dos dies nens i nenes de MoçambicSwazilàndia Lesotho van viure una experiència que no oblidaran en molt de temps, ja que van ser escollits com a representants dels seus països per participar en un dels vuit tornejos anuals que organitzen les oficines regionals de la Fundació OlympAfrica amb el suport de la Fundació Barça i el Comitè Olímpic Internacional (COI).

La població de Boane situada a pocs quilometres de Maputo, va acollir aquest torneig, on aquest nens i nenes van competir entre ells amb partits on a través de la metodologia FutbolNet es va premiar a l’equip que millor va aplicar les normes basades en els valors del Barça.

Aquests tornejos es realitzen cada any a diversos països dels 34 en els quals es porta a terme durant tota la temporada el programa conjunt Olympafrica FutbolNet Cup, on prop de 90.000 nens i nenes aprenen valors a través de l’esport aplicant la metodologia FutbolNet de la Fundació Barça.

Aquest any 2018 s’han escollit 6 centres pilot que estan implementant la metodologia ‘FutbolNet’ com a pròpia en les seves activitats com a centre. En aquest sentit, s’han adaptat a esports com el vòlei, el bàsquet o l’atletisme. Aquests centres estan ubicats a Moçambic, el SenegalMali, la Costa d’IvoriLesotho Burundi.

Cal destacar que en les darreres edicions s’ha incrementat la participcació femenina als 41 centres on es porta a terme el programa, a banda de que algunes de les escoles adoptes aquesta metodologia dins l’assignatura d’educació física.

#Barça4Inclusion

Els moments del Festival