Projecte amb Scotiabank a la regió de Valparaíso (Xile)

Esport com a eina per combatre qualsevol forma de violència contra la infància i l'adolescència

La Fundació Barça i Scotiabank desenvolupen el projecte Alunmapu a Xile, a les comunitats de Viña del Mar, Limache i Olmué (Regió Valparaíso), en col.laboració amb l'oenegé Paicabí. Té com a objectiu la prevenció, sensibilització comunitària, detecció primerenca i atenció integral a nens, nenes i adolescents davant qualsevol forma de violència, maltractament i abús utilitzant l'esport, els jocs i l'activitat física com a metodologia educativa.

Un projecte comunitari

Prevenció, sensibilització comunitària, detecció primerenca i atenció integral a nens, nenes i adolescents davant qualsevol forma de violència

L'exjugador del Barça y Legend Juan Pablo Sorín visita el projecte a Xile

Va conèixer les accions i programes que es duen a terme a Xile, i els beneficis que suposen per a aquestes comunitats.

Esport i joc per lluitar contra la violència

L'esport i els jocs ajuden a mitigar els impactes emocionals de la violència, fomenten la confiança, l'autoestima i la pertinença al grup.

Benefici comunitari

320 nens, nenes i adolescents, a més de 280 adults, són els beneficiaris directes d'aquest projecte que beneficiarà indirectament uns 1.200 menors i no menors.

Recuperació terapéutica

També s'està desenvolupant un programa pilot de recuperació terapèutica de víctimes de diferents tipus de violència que reben atenció als centres de l'ONG Paicabí en aquests territoris.