La Fundació Barça i l’actor mexicà Alfonso Herrera visiten assentaments de refugiats a Uganda recolzant el treball d’ACNUR
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç
La Fundació FC Barcelona i l’actor mexicà Alfonso Herrera, Ambaixador de Bona Voluntat de l'Agència de les Nacions Unides per als Refugiats, ACNUR, han conclòs una visita d’una setmana als camps de refugiats de Nakivale i Oruchinga, a Uganda. Aquesta visita s'emmarca en l'acord de col·laboració entre el FC Barcelona i l'ACNUR, signat l'any 2022. Alfonso Herrera es va incorporar a la delegació juntament amb la directora general de la Fundació Barça, la Dra. Marta Segú. Alfonso Herrera s’ha unit a la Fundació Barça per ressaltar el poder de l’esport per als refugiats a Uganda.
Uganda és el país africà que més refugiats acull i és la llar de més d'1,8 milions de persones que s'han vist obligades a fugir del Sudan del Sud, la República Democràtica del Congo (RDC) i el Sudan, entre d'altres. Des del gener, més de 30.000 persones han arribat a través de múltiples punts fronterers des de la RDC, un augment del 450% en comparació del mateix període l'any passat. Més que mai, els països que acullen refugiats com Uganda necessiten suport urgent per seguir acollint generosament aquells que es veuen obligats a fugir de casa seva. Els donants només han aportat el 46% dels 857 milions de dòlars destinats a la crida per a la situació dels refugiats a Uganda el 2024-25.
L'esport com a esperança
Sobre la visita, Alfonso Herrera va dir: "He conegut molts joves refugiats que han viscut pèrdues i estan enfrontant desafiaments relacionats amb la salut mental. A través de l'esport, han trobat pertinença i comunitat. S'afanyen per arribar al camp de futbol després de l'escola, ansiosos per fer exercici i passar temps junts. Practicar esport els dona esperança. L'esport també és una manera excel·lent d'evitar l'abandonament escolar d'hora. A través del meu treball amb l'ACNUR com a Ambaixador de Bona Voluntat, i la meva passió pel futbol i el FC Barcelona, m'ha commogut l'increïble impacte que l'esport pot tenir a la vida de les persones refugiades”.
L'actor es va reunir amb refugiats de la RDC i el Sudan. "Cada dia arriben persones a Uganda. Molts arriben desnodrits, malalts i carregant amb els horrors de la guerra. La majoria són dones i nens. ACNUR brinda suport que salva vides - aliments, aigua, refugi - per ajudar les famílies a sobreviure i començar a recuperar-se. Aquest és només un exemple del treball crític que realitza l'ACNUR, però, en un moment en què el finançament global per a l'ajuda humanitària està en risc, cal suport urgent per garantir que aquesta feina pugui continuar”.
La directora de la Fundació del FC Barcelona, Marta Segú, per la seva banda va declarar: "En visitar aquest programa conjunt a Uganda, després de dos anys d´implementació, hem vist l´impacte positiu de l´esport com a eina per millorar les vides dels nens i joves. A través de l´esport també vam poder veure el benefici per al benestar de les nenes. Quan elles continuen amb els seus estudis, les taxes d´embarassos disminueixen. El mateix passa amb els matrimonis primerencs. L'esport és una eina màgica pel present i especialment pel futur”.
Durant la visita, Herrera i Segú van visitar projectes als assentaments de refugiats de Nakivale i Oruchinga finançats per la Fundació Barça, com a part dels seus esforços per donar suport a l'ACNUR i als refugiats de tot el món.
Aliança amb ACNUR
El projecte a Uganda forma part d'una aliança entre l'ACNUR, la seva associació nacional a Espanya (ACNUR comitè espanyol), el FC Barcelona i la Fundació del FC Barcelona. Llançada el 2022, la col·laboració impulsa iniciatives esportives per a nens, nenes i joves refugiats a quatre continents, incloent-hi Uganda, El Salvador, Turquia i Malàisia.
El projecte a Uganda dona suport específicament a joves refugiats i comunitats d'acollida. Més de 8.400 joves s'han beneficiat d'aquest programa esportiu fins ara, que ofereix un espai segur per jugar, aprendre i curar-se.
L'aliança entre l'ACNUR i el FC Barcelona, que es visibilitza a la samarreta dels primers equips de futbol masculí i femení, que llueixen al dors el logotip d’aquesta organització humanitària, també té com a objectiu crear consciència entre els aficionats al futbol a tot el món i inspirar la comunitat esportiva en general a donar més suport a les persones desplaçades per la força.
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç