El Patronat de la Fundació FC Barcelona, presidit per Joan Laporta, aprova els seus comptes anuals

Durant la temporada 2023/24 les accions i els programes de la Fundació han beneficiat gairebé mig milió d’infants i adolescents d’un total de 14 països

El president del Club i de la Fundació FC Barcelona, Joan Laporta, va presidir ahir la reunió de seguiment del Patronat on es van aprovar els comptes de l’entitat durant la temporada 2023/24. Les despeses de la temporada passada es van situar en 9.627.647 milions d’euros, de les quals un 91% es va destinar a missió social, un 7% a estructura i un 2% a comunicació corporativa i fundraising. Unes xifres aprovades sense cap excepció en la corresponent auditoria.

La directora general, Dra. Marta Segú, va explicar que durant aquest exercici s’ha arribat a 106 poblacions catalanes i 14 països del món i que la tasca de la Fundació ha impactat en la vida i el benestar de més 450.000 infants i famílies, més de la meitat a Catalunya. Totes aquestes dades han estat recollides a la Memòria 2023-24 de la Fundació que s’acaba de publicar. També es va explicar quines són les novetats quant a programes que portarà a terme l’entitat durant aquesta nova temporada en els grans àmbits d’actuació: Acció Comunitària, Educació i Protecció i Salut i Benestar.

Nova US FC Barcelona Foundation

Durant la seva intervenció, la directora va destacar la posada en marxa de la nova US FC Barcelona Foundation, entitat registrada als Estats Units que desenvoluparà els projectes a territori nord-americà i recaptarà fons per a projectes propis internacionalment. El programa Joves Futur+, adreçat a joves extutelats de Catalunya, va tancar la seva segona edició amb una valoració excel·lent, ja que s’ha aconseguit trobar feina al 100% de les seves persones beneficiàries. També va destacar que aquest any 2024 la Fundació FC Barcelona celebra el 30è aniversari de la seva creació. En aquest context, es van presentar diferents iniciatives que es duran a terme per celebrar aquesta efemèride i que coincideixen també amb els actes de celebració dels 125 anys de la creació del FC Barcelona.

D’altra banda, durant la temporada passada s’han posat en marxa noves aliances de prestigi amb l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i l’Organització Panamericana de la Salut (OPS) en l’àmbit de la innovació i la tecnologia aplicada a la salut global.

Durant la reunió del Patronat de la Fundació Barça es va aprovar el pressupost de la temporada 2024/25, que tindrà import similar al de l’anterior prioritzant la missió social, i es van presentar el pla de comunicació i de fundraising.

Finalment, el Patronat va aprovar el nomenament d’Eduard Romeu, exvicepresident econòmic del FC Barcelona, com a nou patró de la Fundació.

Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut