L’aliança entre la Fundació FC Barcelona i ACNUR, entre els projectes més influents del 2024

Project Management Institute (PMI) escull vint iniciatives transformadores a nivell mundial que han assolit fites significatives en línia amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)

L’aliança entre la Fundació FC Barcelona i l’Agència de les Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR) ha estat considerat un dels 20 projectes més influents al món en l’àmbit de les iniciatives transformadores que avancen en la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides.

Aquesta distinció ha estat atorgada en una cimera celebrada recentment a Nova York pel Project Management Institute (PMI), una de les organitzacions més destacades en l’àmbit de la capacitació per a la gestió de projectes. En el cas de la Fundació FC Barcelona, el PMI ha reconegut que la seva aliança amb ACNUR ha posat de manifest el poder de l'esport per impulsar el canvi social.

El 16 de juny del 2022, el FC Barcelona i ACNUR van signar un acord històric a Ginebra perquè els primers equips de futbol lluïssin un nou logotip solidari, el d’ACNUR/UNHCR, a favor de la causa de les persones refugiades i desplaçades. L'objectiu de l’aliança és acostar la dura realitat que viuenaquestes persones als aficionats i aficionades al futbol de tot el món. A més, la Fundació FC Barcelona dona suport financer i tècnic a projectes en col·laboració amb ACNUR per millorar la vida dels nens, nenes i persones joves refugiades. Aquests projectes es focalitzen en educació, salut i igualtat d'oportunitats, amb una mirada especial a l'equitat de gènere i a la diversitat en països com Uganda, Colòmbia, el Salvador, Turquia i Malàisia.

Per identificar els projectes destacats a la llista dels Projectes Més Influents, PMI utilitza dos enfocaments. Primer, una enquesta a la comunitat global de PMI, incloent-hi persones expertes, voluntàries, acadèmiques i líders de la indústria, amb una sol·licitud de nominacions. Després, l'organització sotmet centenars de projectes a un rigorós procés d'avaluació per determinar-ne l'alineació amb els ODS de l'ONU, el marc temporal de la nominació, els valors del públic i altres criteris. Per arribar a la llista final de 20, utilitza principis periodístics per assegurar que cada projecte s'alineï amb la missió de PMI i els projectes més influents.

Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut