Més enllà de l’espectacle futbolístic que el Clàssic del 10 de maig va deixar a les retines de l’afició culer, el futbol i la música van triomfar com mai abans s’havia vist i van deixar imatges i fites per al record. L’aliança entre el FC Barcelona i Spotify va viure un dels seus moments més àlgids, convertint en realitat allò de que el futbol i la música formen un binomi poderosíssim i imparable. Tot plegat va passar de la mà del cantant nord-americà Travis Scott, protagonista de l’equipació del clàssic, amb la marca ‘Cactus Jack’, i amb la seva visita a Barcelona per oferir un concert exclusiu i assistir a l’Estadi Olímpic per gaudir del Clàssic.

Èxit sense precedents de les col·leccions de roba

Com és habitual en els clàssics, el FC Barcelona i Spotify van posar a la venda diverses col·leccions de roba al voltant de l’artista escollit. En aquest cas, tant la primera equipació com la segona -per primera vegada-, com la línia de marxandatge amb dessuadores i samarretes, es van vendre més ràpid que mai. Fins al punt que dissabte 10 de maig, a mig matí, totes les unitats d’aquestes línies de roba estaven esgotades en tots els canals de venda del FC Barcelona (e-commerce i Botigues). Una mostra ben clara de l’interès desmesurat que van despertar va ser la cua llarguíssima de persones que esperaven que obrís la Barça Botiga de l’Spotify, algunes de les quals van fer nit al carrer. Per crear comunitat i arribar als creadors de continguts, el FC Barcelona també va impulsar un sopar amb influencers que va servir per presentar-los, en exclusiva, la samarreta de Travis Scott per al Clàssic. Un esdeveniment que va generar molts impactes de valor a les xarxes socials i als mitjans de lifestyle.

Concert exclusiu amb Spotify

Travis Scott va arribar a Barcelona divendres 9 de maig a la tarda, ja que dissabte 10 oferia un concert privat al recinte de Les Tres Xemeneies de Sant Adrià de Besós. Va ser la primera vegada que l’artista protagonista del logo de la samarreta del Clàssic feia un concert a la ciutat coincidint amb el partit. Un espectacle que, a més, va ser el primer xou del nord-americà a Barcelona i va suposar un regal inoblidable per al miler de fans de l’artista -els més fidels- que van ser convidats en exclusiva per Spotify. El concert

també va ser un punt de trobada del barcelonisme. A més de Jules Kounde -lesionat-, van assistir-hi els ex futbolistes blaugrana Thierry Henry, Ronaldinho, Patrick Kluivert, Edgar Davids, Carles Puyol i Gerard Piqué, així com d’altres figures del món artístic, entre els quals l’actor i exjugador de futbol americà Terry Crews.

Un seguidor apassionat a Montjuïc

Diumenge 11, el dia del Clàssic, el bus del primer equip, vinilat per a l’ocasió amb el loog de Travis Scott, va traslladar la plantilla del primer equip a l’Estadi Olímpic. Un dia abans, el vehicle es va passejar per la ciutat immortalitzant la imatge de Cactus Jack al costat d’espais i edificis icònics, com ara la Torre Glòries, l’estàtua de Colom o a la Barceloneta, amb l’hotel W al fons. Durant el partit, Travis Scott va ser un dels aficionats més fervorosos de la graderia de l’Estadi Olímpic. Els vídeos i les imatges de les seves celebracions que va protagonitzar com a espectador de la brillant victòria del Barça davant el Madrid es van fer virals a les xarxes socials, demostrant la seva passió pel futbol i pels colors blaugranes. Scott es va trobar amb el president Joan Laporta a la Llotja i amb jugadors com Lamine Yamal al terreny de joc, després del partit, i se’l va poder veure fins i tot amb una Polsera Blaugrana del projecte solidari de la Fundació FC Barcelona.

Aquesta nova activació del Barça i Spotify ha fet un cop més la volta al món i ha consolidat un partenariat que ha sacsejat l’univers dels patrocinis esportius. S’ha demostrat que la unió entre el futbol i la música no només és un altaveu perfecte per als artistes, sinó que permet arribar a noves audiències atretes per aquesta peculiar relació entre gols i partitures.

Força Barça
label.aria.fire
Força Barça label.aria.forcabarca label.aria.forcabarca