Manel del Rio: “El nou Spotify Camp Nou és clau perquè el Barça competeixi entre els millors d’Europa”
Aquest matí s’ha emès per Barça One una entrevista amb el Director Corporatiu del FC Barcelona, Manel del Rio, en què s’ha fet una anàlisi aprofundida sobre la situació econòmica del Club, els valors del seu model de gestió i les perspectives de futur. Del Rio ha volgut destacar especialment la solidesa econòmica assolida els darrers anys, fruit de l’aplicació d’un pla estratègic clar i de decisions estructurals fonamentades en el rigor i la sostenibilitat.
De la situació crítica a un model sòlid
Manel del Rio ha recordat que el Club va iniciar l’actual mandat en una situació complexa, però que gràcies a una gestió centrada en la responsabilitat i el sentit comú, s’ha pogut capgirar la inèrcia: “Per primera vegada en sis anys, hem tancat l’exercici amb un resultat ordinari positiu, és a dir, hem gastat menys del que hem ingressat”.
Segons ha explicat, això s’ha aconseguit aplicant un criteri tan bàsic com eficient: no gastar el que no es té. “És una regla de sentit comú que qualsevol aplicaria a casa seva. Perquè si tens ingressos per a 100, no pots estructurar la teva vida a base de gastar-ne 130 cada any. Aquest diferencial és insostenible”, ha resumit.
Un projecte fonamentat en valors i identitat
El Director Corporatiu ha posat èmfasi en un aspecte central: el compromís del President i la seva Junta Directiva de mantenir el Club en mans dels socis i sòcies. “Aquest criteri ha estat determinant a l’hora de prendre moltes decisions importants. Volíem construir un model que permetés ser competitius, però sense comprometre la propietat ni l’essència del Club.”
En aquest sentit, ha remarcat com l’aposta per La Masia, a més de tenir èxits esportius indiscutibles, és també una decisió coherent des del punt de vista financer: “És el model que més sentit té pel Barça. Ens dona talent, rendiment i sostenibilitat”.
El Spotify Camp Nou: una inversió imprescindible
Un dels missatges més clars de l’entrevista ha estat la importància del nou Spotify Camp Nou dins de l’estratègia a llarg termini. Manel del Rio ha assegurat que no era una opció, sinó una necessitat estructural: “L’Estadi és una peça clau per poder competir amb els cinc millors equips d’Europa. És una infraestructura que ha de generar els recursos que ens permetin mirar al futur amb ambició”.
Ha defensat també el model de finançament adoptat per fer-ho possible, amb la participació de grans entitats internacionals però garantint la protecció del patrimoni i l’autonomia del Club.
Una mirada clara cap al futur
L’entrevista conclou amb un missatge optimista però realista. El FC Barcelona ha posat les bases d’un projecte sòlid, construït amb responsabilitat, identitat i ambició. Ara, amb la solidesa econòmica recuperada, un model clar i una estructura institucional forta, el Club està preparat per enfrontar el futur amb garanties i per competir al màxim nivell sense renunciar a ser fidel a ell mateix.