L’Spotify Camp Nou avança en la seva construcció amb nous reptes i fites assolides

L’Spotify Camp Nou avança en la seva construcció amb nous reptes i fites assolides

El Club explicarà demà en una sessió oberta als socis i sòcies, conduïda per la vicepresidenta del FC Barcelona, Elena Fort, i el responsable d’operacions de l’Espai Barça, Joan Sentelles, l’estat actual de les obres i els detalls de la reobertura parcial de l’Estadi

El FC Barcelona avança en les obres de l’Spotify Camp Nou amb l’objectiu de tornar-hi a jugar partits de competició oficial aquesta temporada, amb una capacitat parcial de més de 60.000 espectadors. Tot i això, qualsevol previsió de calendari està sotmesa a revisió en funció del desenvolupament de les obres de l’Espai Barça. Demà, en una sessió oberta als socis i sòcies conduïda per la vicepresidenta del FC Barcelona, Elena Fort, i el responsable d’operacions de l’Espai Barça, Joan Sentelles, es detallaran els avenços del projecte i es respondran els dubtes sobre el procés de construcció del nou Estadi. Aquesta sessió també es podrà seguir en directe per Barça One, a partir de les 18 hores.

Una gran infraestructura amb imponderables inevitables

El desenvolupament de les obres ha patit diversos imponderables, una situació habitual en projectes d’aquesta envergadura. Aquests han estat provocats per factors com la disponibilitat de materials, la manca de mà d’obra qualificada i treballs no previstos inicialment, aspectes que han generat modificacions en els calendaris d’execució, molt ajustats des de l’inici.

Tot i aquests desafiaments, les obres mantenen el ritme necessari i s’està treballant per a la tornada de l’equip abans de l’estiu. En aquest sentit, quan es reobri l’Spotify Camp Nou, l’Estadi comptarà amb un sistema provisional de control d’accés, il·luminació i serveis completament operatius, així com punts de restauració.

Canvis en la planificació final

Pel que fa als terminis definitius de l’obra, l’únic canvi significatiu és l’execució de la coberta del nou Estadi, que es durà a terme un cop finalitzi la temporada 2025/26. Aquesta decisió no afecta les condicions generals de l’Estadi ni l’aforament i s’ha adoptat per garantir el desenvolupament normal de la competició durant aquella temporada.

La gespa, a punt per a la reobertura

En paral·lel a la construcció, el Club ja ha iniciat els treballs per plantar la gespa de l’Estadi. El procés, que té una durada aproximada de 10 setmanes, consisteix en retirar la sorra de les obres, instal·lar els drenatges i posteriorment plantar la nova gespa, una tasca que es preveu finalitzar a mitjans d’abril.

Gestió econòmica i relació amb els inversors

El FC Barcelona manté els pagaments previstos amb Goldman Sachs segons els terminis establerts i en funció de l’evolució de les obres. El contacte amb l’entitat financera és diari, amb un seguiment exhaustiu de la construcció. A més del Club i l’empresa constructora, els inversors també són un actor clau en el projecte, ja que han compromès la seva inversió sota unes fites determinades pel retorn d’aquesta.

Llançament dels VIP Ring Seats i creixement de Barça Hospitality

Paral·lelament al desenvolupament de l’obra, Barça Hospitality ha llançat els VIP Ring Seats, les últimes localitats Premium disponibles per al futur Estadi. Amb un 60% dels productes VIP ja venuts, el Club segueix ampliant l’oferta exclusiva per a la nova llar blaugrana. Aquestes noves localitats es troben als córners de la primera anella VIP i compten amb accés exclusiu a les sales d’hospitality del Spotify Camp Nou.

L’Espai Barça: una gran oportunitat per a patrocinadors i partners del nou Estadi

El projecte de l’Spotify Camp Nou i l’Espai Barça representa també una gran oportunitat per al programa de patrocinis creat específicament per a aquesta nova infraestructura. Es tracta d’un dels projectes més importants de la història del Club i s’ha convertit en una plataforma plena de noves oportunitats tant per a empreses que es dirigeixen directament als consumidors (B2C) com per a aquelles enfocades a l’àmbit empresarial (B2B). Aquest programa permet als patrocinadors aprofitar l’impacte i el prestigi global del FC Barcelona per consolidar la seva presència de marca i generar sinergies comercials.

Diverses empreses han volgut vincular-se al nou Spotify Camp Nou, consolidant-se com a partners clau en el projecte. Entre elles hi ha Fortinet, Hewlett Packard Enterprise, Fever, Carrier, Raventós Codorníu, Panasonic, Eheim Möbel, HPE, TK Elevator, Figueras, i Disano, entre d’altres.

Demà, en la sessió informativa oberta als socis i sòcies, s’explicaran amb més detall tots aquests aspectes i s’atendran les consultes dels assistents sobre l’estat del nou Estadi.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut