La Fundació FC Barcelona llança la segona edició de Sport4all per donar suport a projectes d’inclusió social d’infants i joves a través de l’esport

El 19 de març passat va tenir lloc a l’Auditori de la Masia el tancament de la primera edició de Sport4all, una iniciativa promoguda per la Fundació FC Barcelona per donar suport a projectes impulsats per entitats socials de Catalunya que fomentin la inclusió social  d’infants i/o joves amb discapacitat a través de l’esport, l’activitat física i/o el joc.

La Fundació Futbol Club Barcelona, en coherència amb la seva missió i compromís de millora de la qualitat de vida de les nenes, nens i joves vulnerables entén l’esport com una eina fonamental per a la inclusió social i està fermament compromesa a contribuir, amb la resta d’agents de la societat civil, a trencar les barreres que actualment impedeixen una igualtat real d’oportunitats entre els infants i joves que presenten discapacitat.

Amb aquest objectiu, el 2023 es va llançar la iniciativa Sport4all gràcies a la qual dotze projectes d’entitats socials de tot Catalunya han rebut el suport de la Fundació per desenvolupar iniciatives que afavoreixin la inclusió social d’infants i joves amb discapacitat a través de l’esport, l’activitat física i el joc. Es tracta d’entitats amb una àmplia representació territorial de les quatre províncies catalanes i del conjunt de Catalunya.

L’acte que es va celebrar a l’Auditori de la Masia va comptar amb la presència de la directora general de la Fundació FC Barcelona, Dra. Marta Segú, i de representants de les següents entitats guanyadores; Federació Catalana de Paràlisi Cerebral JOCVIU, Associació de Lleure per a Infants i Joves amb Discapacitat DISPRAT, Grup Excursionistes i Esportius Gironí – GEiEG, Federació Esportiva Catalana de Paralítics Cerebrals, Fundació Joia, Associació Esquitx, Consell Esportiu Baix Camp, Associació Catalana d'Integració i Desenvolupament Humà (acidH), Fundació Privada Ilersis, Integració Social de Menors (ISOM SCCL), Club Esportiu Jeroni de Moragas.

També va comptar amb la presència dels membres del jurat de Sport4All: Mercè Jofra, Joana Carbó, Àlex Roca, Ingrid Lafuente, Ignasi Puigdellívol, Jaume Miró, Sergi Grimau, Bertrand de Five, Tate Bonany.

Durant l’acte, es va anunciar també la segona edició de Sport4all. Cada entitat podrà presentar un projecte i cal que s’adrecin a infants i/o joves amb discapacitat (entre 0 i 30 anys) i que  integrin l’esport, el joc o l’activitat física. Les entitats interessades hauran de presentar les seves propostes ABANS DEL 22 d’ABRIL DEL 2024 (inclòs). La dotació màxima serà de 15.000,00€, per projecte/entitat.