Xavi Hernández, nomenat ambaixador de la Fundació FC Barcelona

El president Joan Laporta i la directora general de la Fundació, Dra. Marta Segú, han reconegut amb aquest nomenament la faceta més humana i solidària de Xavi, llegenda blaugrana com a jugador i actual tècnic, en un acte aquest dimecres a la Ciutat Esportiva

El president del FC Barcelona Joan Laporta i la directora general de la Fundació FC Barcelona, la Dra. Marta Segú, han participat avui en la presentació del tècnic del primer equip masculí Xavi Hernández com a ambaixador de la Fundació en un acte celebrat a la Ciutat Esportiva Joan Gamper acompanyats de membres del Patronat de la Fundació, de la Junta Directiva i del Comitè de Direcció, a més dels capitans del primer equip i membres de l’staff.

Aquest nomenament és un reconeixement a la faceta més humana i solidària de l’actual tècnic blaugrana des que va debutar al primer equip, passant per la Masia, i en aquests gairebé 29 anys d’història blaugrana com a jugador, en què s’ha convertit en una llegenda del futbol en general i del Barça en especial.

En Xavi, des que era jugador i ara tècnic, ha ofert sovint la seva imatge per sumar-se a diferents causes humanitàries i de compromís social, col·laborant activament en diverses accions i programes de la Fundació.

Futbolista fet a la Masia, al cor del Barça, que és tota una escola de vida, i culer fins a la medul·la, Xavi encarna com ningú els valors del club blaugrana. I és per això que la Fundació, que és l’ànima del Barça, l’essència que contribueix a perdurar i promoure els nostres valors més autèntics (respecte, humilitat, treball en equip, ambició i esforç), no podia tenir actualment  un millor ambaixador.

Amb aquesta acció, la llegenda blaugrana reforça encara més el seu ADN Barça i el seu compromís amb qui més ho necessita. Xavi, des que era jugador, ha participat en nombrosos actes de la Fundació, visites a hospitals, trobades amb infants amb malalties greus a la Ciutat Esportiva, missatges en diverses campanyes de sensibilització i darrerament amb una emotiva trobada amb en Bruno, un infant afectat per una greu discapacitat que ha despertat l’admiració de tothom.

Amb aquest nomenament com a ambaixador, la Fundació FC Barcelona compta ja amb dos ambaixadors de prestigi: el primer a ser nomenat fa dos anys va ser l’Àlex Roca, atleta que és un exemple de superació i esforç, i ara en Xavi Hernández, un model de treball, respecte i discreció.

Declaracions de Xavi Hernández

"És un honor i una gran satisfacció. Estem en una posició privilegiada per ajudar a la gent més necessitada. Ho hem de fer. Com va dir Johan Cruyff, si tens l'oportunitat d'ajudar algú ho has de fer. Em sento bé ajudant la gent. Podem canviar la vida de moltes persones, el futbol és una eina espectacular per canviar les dinàmiques i penso que estem en el lloc, en el club i en el moment adequat per canviar la vida de molta gent. Tenim aquesta sort i aquest privilegi".

Declaracions de Joan Laporta

"Ens fa sentir orgullosos que una llegenda del barcelonisme, una persona amb la personalitat del Xavi i la capacitat que té per ajudar accepti ser ambaixador de la Fundació. El Xavi aquests valors del Barça els interpreta i els explica. Entén perfectament el sentit del "Més que un club" i coneix la transcendència que té defensar l'escut del Barça dins i fora dels terrenys de joc i a més té aquest compromís social i aquesta implicació amb totes aquestes causes humanitàries que desenvolupem amb les accions i programes de la Fundació. Que el Xavi, que forma part de l'escut del club, també formi part de la nostra ànima, que és la Fundació, és fantàstic".

Declaracions de la Dra. Marta Segú

"Sabem que el Xavi és una persona nostra, de dins, on s'aprenen els valors del Barça i ara formarà part de la Fundació, l'ànima del Barça. És l'entitat que promou aquests valors, per tant, el Xavi és la millor persona en aquests moments per encapçalar aquesta posició d'ambaixador de la Fundació. Ens sentim orgullosos, agraïts, jo el conec des que era jugador i sempre ha volgut col·laborar amb la Fundació i els seus programes i campanyes i té una sensibilitat especial sobretot pels nens que pateixen. Ser ambaixador de la Fundació implica que ets un referent per als infants i joves arreu del món. El Xavi és aquesta persona discreta, molt responsable, disciplinada i treballadora, que li agrada treballar en equip i que l'importen les altres persones. El Xavi és una llegenda i ens pot ajudar a transmetre valors i a tenir una mirada diferent cap a les persones més vulnerables".