Els jugadors del primer equip de bàsquet Òscar da Silva i James Nnaji visiten el Centre Penitenciari de Joves

La trobada amb un grup d’interns ha estat organitzada per la Fundació FC Barcelona i forma part del programa social de l’Eurolliga de bàsquet One Team

Els ambaixadors del programa One Team de l’Eurolliga de bàsquet d’aquesta temporada, Oscar da Silva i James Nnaji, van visitar dimecres passat els interns del Centre Penitenciari de Joves Quatre Camins, en un acte promogut per la Fundació Barça.

One Team és un programa social creat per l’Eurolliga i, en el cas del Barça, la implementació corre a càrrec de la Fundació FC Barcelona. El projecte es desenvolupa setmanalment en el Centre Penitenciari de Joves de Catalunya, utilitzant el bàsquet com a eina de creixement personal i comunitari per afavorir la reinserció social del grup de joves beneficiaris.

Els jugadors blaugranes van compartir una tarda de bàsquet i confidències amb una vintena de joves que practiquen setmanalment aquest esport, un factor clau en la tasca de reinserció social que persegueix el centre. Da Silva i Nnaji van ser un més a la sessió de bàsquet. Des de l’escalfament, els dos ambaixadors es van unir als jocs d’activació i van formar part dels equips que posteriorment van disputar una sèrie de partidets.

En les sessions setmanals, durant dues hores, una educadora social de la Fundació Barça porta a terme amb els interns diverses activitats utilitzant el bàsquet com a eina integradora, inclusiva i que fomenti valors que ajudin a treballar la dimensió social i personal de cada individu. Aquests valors són el treball en equip, la confiança i l’empatia, la cooperació o l’autoestima.

Al llarg de la temporada, els joves interns han rebut en diverses ocasions visites del jugadors dels primers equips blaugrana de bàsquet i ambaixadors del projecte One Team, que també han participat en les sessions. Així mateix, els joves han tingut l’oportunitat visitar el Palau Blaugrana.

L’Eurolliga de bàsquet va posar en marxa el projecte One Team durant la temporada 2011-12 amb l’objectiu que els diferents clubs que participen en la màxima competició continental desenvolupessin iniciatives socials per utilitzar el poder del bàsquet com a eina per a canviar vides.

Oscar da Silva, jugador del FC Barcelona i ambaixador One Team

"És la cosa xula de l'esport. Es poden aprendre moltes coses per a la vida, valors com el treball dur, la dedicació i l’objectiu comú en un equip. Crec que són coses que aniran bé tant aquí dins com fora perquè tothom tingui una vida agradable fora d'aquí."

James Nnaji, jugador del FC Barcelona i ambaixador One Team

"Per mi és un privilegi venir aquí a veure els nois. Donar-los consells per a la vida. Veig que estan molt contents que estiguem aquí."