Estrena del Documental "Un Joc Anomenat Esperança"

La Fundació Barça ha presentat avui el documental “Un joc anomenat esperança” al Teatre Romea amb la participació de reconeguts periodistes i escriptors

‘Un joc anomenat esperança’ és el títol del documental que s’estrena avui al Teatre Romea de Barcelona i que pretén donar visibilitat a la tasca de la Fundació Barça arreu del món a través de la mirada de cinc periodistes de reconegut prestigi: John Carlin, Laura Restrepo, Martín Caparrós, Juan Cruz i Santiago Roncagliolo. Tots ells transmeten la seva vivència i ho fan mitjançant la història de vida cinc nens i nenes beneficiàries del projectes de la Fundació a cinc llocs diferents del món: el Senegal, Bangladesh, el Brasil, Grècia i Barcelona.

El documental, dirigit pel publicista Jorge Martínez, demostra com la metodologia FutbolNet aconsegueix canviar la vida de nens i nenes que viuen en contextos de violència, discriminació, pobresa, utilitzant l’esport com una eina de transformació social. Martínez també va realitzar la campanya de Nadal del FC Barcelona on s’explicava la història de Nujeen, una nena siriana que pateix una discapacitat física i va haver de fugir del seu país travessant Turquia i mig Europa i que va fer realitat la seva il·lusió de venir al Camp Nou i conèixer els jugadors del Barça.

Les històries que es relaten al documental són només cinc exemples representatius del més d’un milió d’infants de tot arreu que són beneficiaris dels projectes de la Fundació Barça, i dels que realitza amb aliança amb altres entitats. Totes ells tenen un nexe comú: parlen de persones que, a banda de ser beneficiàries de programes de la Fundació, lluiten per superar tots els obstacles amb un esperit extraordinari i enmig de contextos vitals molt complicats. El documental ens ajudarà a posar-nos en la seva pell, i durant una estona ens farà entendre la situació en què viuen, i les problemàtiques que han d’afrontar